Tilbage i Quito

Ecuador's flag
South America » Ecuador » North » Quito
September 16th 2007
Published: September 16th 2007

Kolibri ved føderKolibri ved føderKolibri ved føder

Der går meget tid med bare at sidde og kigge.
Saa er vi efter en god uges tid i taageregnskoven tilbage i Quito igen.

Vi har vaeret nogle dage i Mindo. En lille by i bjergene, hvor halvdelen af befolkningen lever af turistindustrien, saa naar det var udenfor hoejsaesonen, var det meget stille. Vi havde en rigtig stroppetur ud for at se Andean Cock of the rocks. En orange fugl paa skadestoerrelse, der laver et ret utroligt spil hver morgen. Turen indebar start kl. 5.00 og 45 minutters gaatur op ad en skovsti i buldermoerke. Boernene var ikke saa begejstrede paa selve dagen, men bagefter var det vist meget sjovt. Og vi voksne synes, at de var rigtigt gode til at klare strabadserne. Hotellet vi boede paa havde en helt utrolig flot have med masser af kolibrier og andre farverige fugle, saa der gik en del tid med bare at sidde og nyde udsigten.

Vi ankom til Quito igen i gaar, og skal i morgen videre ud til kysten i 5 dage til Puerto Lopez, hvor vi bl.a. skal ud til en oe med en paen bestand af ynglende havfugle, albatrosser, fregatfugle, 4 arter suler, tropikfugl mm. Vores naeste hotel er paa www.hotelmaxima.net. Derfra vender vi tilbage til Quito
Kirke i QuitoKirke i QuitoKirke i Quito

En tro kopi af Notre Dame.
igen, hvor vi bor paa L'Auberge Inn, der har netadressen www.ioda.net/auberge/inn

Vi har vaeret lidt rundt i Quito i dag og har bl.a. set en kirke, der er udfoert som en kopi af Notre Dame i Paris. Saa de, der har set en af de to kirker, vil vide, at det var et baade flot og imponerende syn. Ellers bestaar den gamle bydel i Quito af smaa og smalle gader med gamle flotte huse samt masser af mennesker og biler. Vi skiller os jo godt ud i maengden med vores lyse hud og haar samt hoejde, specielt Amanda faar en del kommentarer.

Her er jo ret forskelligt fra Europa og dog ganske ens. Dog hoerer vi paafaldende lidt vestlig musik, det er meget salsa og spankpraeget musik, og alle folkemusikerne, der spiller El condor pasa paa panfloejter, befinder sig tilsyneladende rundt om i Europas byer. Vi har i hvertfald ikke set eller hoert dem en eneste gang hernede.

Og det er jo ved at vaere lidt som dronningen. Vi kan ikke skrive en blog uden ogsaa lige at skulle have en specialhilsen med til soens folk og andre. Denne gang er det en tillykke med foedselsdagen til
Udsigt fra hotelletUdsigt fra hotelletUdsigt fra hotellet

På dage med klart vejr ses Andesbjergene i udkanten af Quito
Laerke.

16th September 2007

En lille hilsen.
Hej med jer. Det ser jo ud til at gå fint - tillykke med det. Her døjer vi med almindelig efterårsvejr. Man kan næsten mærke drepressionen komme snigende! Men det går. Vi kan jo glæde os over vores daglige arbejde! Nå fortsat god tur - jeg skal lige ovenpå og skille to kamphaner ad. De er også påvirket af det kedelige regnvejr. Knus fra alle i Givelgaard-familien.

Tot: 0.054s; Tpl: 0.01s; cc: 9; qc: 23; dbt: 0.0244s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb