Abel Tasman - in de voetstappen van a dutch globetrotter

Published: February 11th 2007

Hey allemaal!

Zit nu al drie nachten op (echt waar) 'old mc donalds farm' aan de rand van het Abel Tasman park, echt mooi hier!! Maar voordat ik daarmee begin...

Vanaf Picton ben ik eerst met de watertaxi naar lochmara lodge in de Marlborough sounds gevaren, echt een paradijsje daar! Stralend weer, prachtige lodge aan het water, groot stuk land, bos, wandelpaadjes op het terrein, veeel hangmatten... en zelfs dieren... biggetjes, schapen, salamanders, en possums-> die zijn echt lief!! En ze willen ze uitroeien in NZ!! (komen uit aussie en zijn hier een plaag)

En niet te vergeten kunst, overal! Ook veel stonecarvings, sculpturen en gezichten gecarfd in de bomen daar. Dat was gemaakt in speciale bomen, punga bomen, dus werden het punga people!
Ohja en er was nog een glowworm alley! Echt supermooi, superveel oplichtende glowworms daar in dat bosje op de rotsen! Overal om je heen lichtten ze op in het donker...erg bijzonder is dat om te zien, lijken net sterren.

De eerste dag in de lodge ontmoette ik zelfs nog stray mensen, echt raar, maar waar, de halve buslading zat er, maar was erg gezellig!

Met de ropeswing om af te koelen lekker
Lochmara lodgeLochmara lodgeLochmara lodge

Lochmara lodge, in de marrlborough sounds..dit is de ingang aan de kant van de queen charlotte track. waarvan we een stuk hebben gelopen naar de hilltop..voor een prachtig uitzicht. Er was veel kunst te zien daar..en versleten schoenen..haha.
het water in gekletterd! ' S nachts gezwommen in het donker, met allemaal oplichtende algen ofzo, (fosforesants geloof ik). Echt raar, zijn een soort oplichtende algen, kleine stipjes, die oplichtten door beweging van het water. En er waren echt superveel daar in die baai, je hele lichaam werd verlicht als je bewoog!!! Daarna ook nog lekker opwarmen in de hotpool bij maanlicht!....ja wat wil je nog meer, was dus echt super daar.

Ohja, ik heb ook nog een zware wandeling gemaakt/bergbeklimming meer, met Silke en twee franse jongens, in de hete zon, naar de hilltop lookout... Echt een prachtig uitzicht over de sounds!!!!!!!!! Had een meisje ontmoet daar, Silke uit Duitsland, die ook wel in was voor wat geks, prachtig weer die dag, dus wij........slapen in een hangmat ...buiten ...die nacht!!!! Ja leuk plan he.. Was dus echt freezing koud...(is toch ook soms weer net nederlands weer hier) Silke hield het vol de hele nacht. Maar hoewel het mooi was daar om te slapen onder de sterren.....het was mij toch echt te koud op een gegeven moment. Heb het nog lang volgehouden, toch ben ik midden in de nacht teruggelopen door het bosje, en langs de glowworms, in mn
Silke en ikSilke en ikSilke en ik

Sike en ik voor de lodge, met rechts de ropeswing in de zee! En ik in mn nieuwe outfit..(was niet zo duur hoor ;-))
warme bedje weer!

De dag daarna gekayakt, gratis bij het hostel, en enorme stingrays gespot, vlakbij!! zulke grote vierkante platvissen, die je dus ook nog kunnen vermoorden bleek later...had ik dus die nacht ervoor lekker gezwommen daar...brrrr..

Ohja, zat er ook aan te denken om daar te gaan werken, echt een paradijs.Maar het was wel echt afgesloten van de buitenwereld, en ze wilden alleen mensen voor minimaal een maand...tja..en dat werk was ook alleen schoonmaken. Lang gedacht, maar een maand is wel lang op zo'n eenzame plek.. En ben dus maar doorgereist, erg gezellig met de Stray mensen die ik had ontmoet daar.

Zit nu dus in Abel Tasman, omdat het zulk prachtig weer was...geen werkweer...
Zeiltocht gemaakt, en zeehonden gezien, en prachtige baaien! Erg relaxt, vooral met mooi weer! Helaas werd het weer in de middag wat ruiger, lekker nat geworden dus, van de regen. Echt vreemd is dat hier, het weer jkan echt van het ene op het andere moment compleet veranderen.

Gisteren Een hike gedaan van 6 uur, het eerste deel van de Abel Tasman coastal walk, errug mooi. Het weer was slecht die morgen, en de watrtaxi deed niet erg rustig, zeiknat
Hilltop lookout Queen CharlotteHilltop lookout Queen CharlotteHilltop lookout Queen Charlotte

Hilltop lookout op de queen charlotte track, milford sounds. Errug mooi!! En superzonnn
kwamen we op de track aan, jaja! Door al het water dat opspatte naast de boot! En dan nog lopen en lopen! Maar was erg mooi, wilde ook niet gaan rennen dus heb samen opgelopen met Kathryn. Zij is net vandag weer vertrokken.

Zit hier nu nog met twee meiden, en daaronder ex cibapper Etty! hihi, kwam ik weer tegen! Grappig en gezellig!

Maareh stop nu maar weer eens, tis hier recordduur, 2 dollar voor 10 min!!!

Ga nu naar een arty place hier vlakbij, vet leuk daar, en mag vandaag wat gaan proberen te carven uit hout, zijn erg leuke artists daar allemaal!! Dus word ook wel tijd dat ik daarheen ga!!

Hoop dat thuis alles goed is, en met iedereen!

Blijf wel op deze site dus je kunt je ook aanmelden voor de mailinglist!

xxxx

Laura

Punga guyPunga guy
Punga guy

Punga people gecarfd uit de punga trees bij de lodge, erg bijzonder!
PossumPossum
Possum

Possum...echt lief! Maar niet echt gewild in NZ, tja ze lusten wal wat..vernielen bomen, jonge vogeltjes zijn ook niet zo veilig..
Sheep lodgeSheep lodge
Sheep lodge

Schaapjes op het grote terrein van de lodge
Groepje bij lodgeGroepje bij lodge
Groepje bij lodge

Veel mensen ontmoet weer in de lodge..erg gezellig! Rechts zit susanne, zij reisde ook verder met stray op dezelfde dag als mij.
bbq avond Abel Tasmanbbq avond Abel Tasman
bbq avond Abel Tasman

Met Susanne, meisje uit Honk Kong, en Etty, op Old mc Donalds farm
sailingsailing
sailing

Sailing the Abal Tasman national park
Split apple rockSplit apple rock
Split apple rock

Sailing the Abel Tasman national park...split apple rock!
Sailing - op de bootSailing - op de boot
Sailing - op de boot

Op de katamaran met Susanne en Etty
MeMe
Me

Abel Tasman nationaal park...een prachtige dag..aanmeren bij een strandje...
Strand bij MarahauStrand bij Marahau
Strand bij Marahau

Op weg naar de watertaxi- superwilde - kermisattractie - rit..op naar bark bay, vanwaar we de coastal walk lipen naar Marahau
Natte kattenNatte katten
Natte katten

Het groepje waarmee we de coastal walk deden. bark bay to Marahau. Iedereen drijfnat bij aankomst, door de wilde watertaxirit, en de regen.
Uitzicht TasmanUitzicht Tasman
Uitzicht Tasman

Uitzicht vanaf de coastal track...dit water hier beneden moetsen wij ook passeren, het was de low tide route, maar toch niet low genoeg om droog te blijven..dus schoentjes uit..
Uitzicht Tasman met zonUitzicht Tasman met zon
Uitzicht Tasman met zon

De zon ging schijnen....weer een prachtig uitzicht om de hoek!
Ik en KathrinIk en Kathrin
Ik en Kathrin

Met Kathrin liep ik het grootste deel van de track samen.
Abel tasman trackAbel tasman track
Abel tasman track

Start Abel Tasman track ( het einde voor ons)

11th February 2007

hoi hoi
hoi hoi, tijdje niks gelezen en nu ff al je verhalen achter elkaar. echt super. en mooie foto's. en dat je iemand van het cibap heb ontmoet echt raar. ik ken haar niet. hier in nederland is het slecht weer. we hebben zelfs 1 dag sneeuw gehad. veel reis plezier nog en ik lees het wel weer. tot op het ontmoetingskamp toch?. hahah liefs kim

Tot: 0.11s; Tpl: 0.013s; cc: 12; qc: 57; dbt: 0.0758s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb