Ouagadougou, mon amour

Burkina Faso's flag
Africa » Burkina Faso » Centre » Ouagadougou
January 18th 2007
Published: January 18th 2007

feesten in bobofeesten in bobofeesten in bobo

weer een "discotheek" met vrijwel enkel mannen
Het zit erop...

Tijdje niets geschreven, maar dat komt omdat als je reist in Afrika je nou eenmaal geen tijd voor of beschikking tot internet hebt. Ik houd het weer eens kort:

-Reizen is leuker dan veldwerk.
-Woestijntocht naar het noorden... mooi.
-40 km op een dromedaris... zeker dat je kont dan gaar is.
-Oud en Nieuw in Ouagadougou... kwam wat langzaam op gang aangezien er pas gedronken wordt nadat de laatste gasten arriveren om 23:30u, ging echter wel lekker tot 5uur door.
-Arno en Stuart arriveerden de 3e: Goede gouden studievriend en graag pratende, gemoedelijke Ier.
-Feesten in Bobo-Dioulasso... Bier en Fun. De straatverkoper die Bart twee T-shirts voor 10.000 verkoopt en mij daarna dezelfde voor 4.000(ook te veel), trakteert Bart op een bier bij tegenkomst in de "discotheek"
-Brommeren in zuidelijk Banfora... een dag landschappelijke hoogstandjes en een dag mechanische misere.
-Mali via de kortste weg bereiken bleek moeilijker dan gedacht als je het van bush taxi's moet hebben die enkel vertrekken als ze vol zitten. Dan maar een nachtje slapen bij een "nightclub" waar de kamers normaal enkel per uur verhuurd worden.
-Dogon country, hoogtepunt van de reis. Fantastisch landschap, prachtige plaatsing erin van dorpjes met
domes de fabedougoudomes de fabedougoudomes de fabedougou

1.8 miljard jaar oud sedimentair gesteente!
een mooie geschiedenis... Vier dagen zeer rustig gehiked.
-Mopti: Heel mooi, maar als je ziek en moe bent en enkel door de minder relaxte Malinezen aangevallen wordt is het moeilijk genieten. Jammer dat ik laatste avond met Bart en de boys niet kon vieren.
-Mopti-Ougagadougou bleek met geluk met bush taxi's wel mogelijk in een dag.
-Met z'n 11en in een stationwagen is krap.
-Ik vlieg vanacht terug naar huis.
-Bedankt voor uw aandacht, we hebben genoten, het is mooi geweest...

Joost

dogon country2dogon country2
dogon country2

Arno Bart Stuart
moptimopti
mopti

Erg veel water in de woestijn

19th January 2007

Merci
Bedankt dat je ons al die tijd hebt laten meegenieten lieve Joost!!!
20th January 2007

Ouwe rakker
Yo Joosie dus toch gehaald mooi zo! Je hebt er weer een leuk stukkie van gemaakt. Is alles veilig in Nederland aangekomen? Wij zitten voor 2 dagen in Bamako en vertrekken morgen met de trein naar Senegal. Het was een mooie tijd. Tot over 2 weken! Bart

Tot: 0.069s; Tpl: 0.01s; cc: 5; qc: 44; dbt: 0.0468s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb