Utflykt Paradisoar och staden Niteroi

South America » Brazil » Rio de Janeiro
June 10th 2005
Published: June 12th 2005

Paradisoarna
Vi gjorde en harlig heldagsutflykt till paradisoarna utanfor Rio. Ca. 2 timmar med buss och darefter bat ut till oarna. Baten stannade till vid olika paradisstrander och vi fick tillfalle att dyka i och simma iland. Sa harligt! Vi at sedan lunch pa en annan o och bara njot av den tropiska tillvaron.

Staden Niteroi
En 14 km lang bro forbinder Rio de Janerio med staden Niteroi. Bron oppnades for trafik 1975 och ar den fjarde langsta i varlden. Man kan ocksa ta farja over till Niteroi och det gjorde vi. Farjorna tar ca 2000 passagerare och farden var en harlig tur. Vi besokte det moderna museet som ar uppseendevackande for sin champagneliknande form.

I helgen tar vi det lugnt pa playan och i lagenheten (se ett av korten dar vi beskriver vart vi bor). Det enda inbokade pa sondag ar ett besok till kyrkan Universal de Deus. En gudstjanst som kommer att vara nagot utover det vanliga, skall bli skoj! Hans har pratat varmt om denna gudstjanst som det svanger om! Pa tisdag flyger vi till Amazonas, Manaus, dar vantar nya aventyr & upplevelser. Vi mar jattejattebra!

Glom inte att skriva in er e-mail under subcribers, sa far ni ett mail nar vi uppdaterad var site!

Ciao!
Lisa & Jenny

14th June 2005

Hej! Jag ville bara hälsa på! Fina bilder! Vill ha en blid när ni dansar samba eller vad det heter- sån där rio-dans ni vet!! - Kristoffer
16th June 2005

Fantastiskt!
Hej på er! Låter som ni har det helt fantastiskt. Nu var det ett tag sedan, antar att ni softar i nån djungel :-) Kram Tinka!
21st June 2005

avundsjuk
Hej tjejer! det går inte att mista sig på att ni har det helt fantastiskt. Önskar jag var med er, vilken resa! njut och fortsätt slänga in bilder, det är verkligen jättekul att se er under resans lopp! Stora kramar från Jennys Anna

Tot: 0.109s; Tpl: 0.015s; cc: 7; qc: 61; dbt: 0.0737s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb