zondag

Africa » Burkina Faso » Centre » Ouagadougou
November 12th 2006
Published: November 12th 2006

Ouagadougou, 12-11-’06 15:41

Alhoewel er nog het een en ander aan praktische zaken geregeld moet worden, vertrekken we morgen eindelijk voor een volle werkweek naar het veldwerkgebied. Met Elke nog twee weken in Nederland is de strakke coördinatie een beetje zoek, het vertrouwen in een goede afloop echter nog niet. De komende week zal leren hoe het er echt in het veld aan toe zal gaan.
Relaxed weekend gehad met gister een door Siaka (Yamsi) volgebouwd programma. ’s Ochtends(!) traditioneel bij mensen thuis gebrouwen gierst/sorghum bier gedronken uit kalebassen. Daarna door naar een lunch uitnodiging (weer met bier) van Siaka’s neef. Na een kleine siësta door naar de diner uitnodiging van Siaka’s geografievriend Bakary om rupsen te eten. Dit houdt in dat zijn vriendin de hele avond in de keuken staat terwijl wij (de mannen/ jongens) een biertje drinken. Gelukkig kwam/ mocht ze er bij het eten wel bij komen zitten, wat tijdens de lunch niet het geval was geweest. Na het eten doet ze dan ook nog in haar eentje de afwas. Een vriendelijk gebaar van onze zijde zou waarschijnlijk door de mannen niet geaccepteerd worden. Rupsen waren niet zo lekker, maar wel een hele ervaring.
savonds wilden we uitgaan, maar door na een no-show van het meisje dat het geregeld had, maar lekker een biertje gaan drinken.
Skype heb ik werkende gekregen, net lekker met me meisje kunnen kletsen... ze hebben zelfs een webcam hier, dus ze kijkt en praat met me terwijl ik internet...
Goede gekko foto eindelijk gelukt...voor joeri
Ook leuk heel veel gieren hier... fotos volgen
Beetje ziek geweest, beetje diarree nu wel weer ok.

12th November 2006

Ieieieieh! Zou me niks verbazen als je terugkomt als een vegetariër... En hoezo die dames niet helpen?! Zo wordt echt het nooit wat met de wereld, Joost. Succes met alles! Ik dacht trouwens dat gekko's vogels waren :o

cool
fantastisch! ik ben jaloers....succes volgende week met het echte werk. groetjes Niels
13th November 2006

Hee Joost. Leuke verhalen man. Hoe lang blijf je trouwens in Burkina Faso? Ik spreek je wel weer als je terug in NL bent. Kunnen we bijpraten over onze exotische trips en eten. Eten ze daar ook sprinkhanen? Veel plezier met alles in ieder geval!

jarig toch?
gefeliciteeeeeeeeeeerd met je verjaardag!!!! margriet
14th November 2006

Spam
jezus Joost wat een spam overal. nog nooit zoveel mail gekregen van jou als nu reeds. Rupsen zien er edoch lekker uit. Beschrijving van vrouwelijk geslacht + bijbehorende rol doet ook authentiek aan. Broeva! Haro!
18th November 2006

Gefeliciteerd
Er is er een jarig..... Hoera, hoera! Zie ginds komt de stooboot, ik zie hem al staan..... Dat zou nog een wat zijn om met een boot thuis te komen! Heel, heel hartelijk gefeliciteerd, lieve Joost. Dikke kussen, D.
18th November 2006

mijn vorige 'comment'
Nogmaals "He's a jolly good feller", etc. Ter verduidelijking van mijn vorige aanhef, zoals altijd op je verjaardag en/of -partijtjes, komt Sinterklaas in Nederland/Amsterdam aan. Ik ga wel tv kijken maar sinds Aart niet meer de hoofdinterviewer is (hij is trouwens meesterlijk (letterlijk) in een nieuwe ned. tv-serie) vind ik het toch iets van de glans verloren hebben. Nieuwe kinderen en ouders zullen er waarsch. geen moeite mee hebben; Diewertje vind ik ook net zo schattig als Aart. Ga a.s. maandag, 20-11, werken via het uitzendbureau bij de VU of all places!. Zie wel weer waar de stoomboot strandt! Love you, D.

Tot: 0.052s; Tpl: 0.01s; cc: 5; qc: 44; dbt: 0.0326s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb