Ouagadougou

Africa » Burkina Faso » Centre » Ouagadougou
November 4th 2006
Published: November 4th 2006

Ouagadougou, 4-11-‘06 15:35

Toch ook maar zoiets opgezet, aangezien er misschien toch mensen geïnteresseerd zijn in mijn avontuur in Afrika. Na een emotioneel afscheid op Schiphol, kwamen Bart en ik aan in Casablanca. Eerst ff geïnformeerd of we wel van het vliegveld afkonden en de stad in aangezien we 6 uur tussentijd hadden. De infoman zei dat het niet kan, maar kwam met te weinig goede argumenten, dus na 50 euro gewisseld te hebben in de trein gesprongen die toevallig net vertrok. 40 minuten later aangekomen in Casablanca, het eerste beste café ingestapt. Biertjes besteld, borden gratis geroosterde sardines verorberd, veel aandacht gekregen van de vrolijke (dronken en stonede Marokkanen) en weer de trein ingesprongen. Een uur te vroeg naar bleek, aangezien we (Bart) niet helemaal met het tijdsverschil rekening hadden gehouden. Dus nog drie uur op het vliegveld gewacht plus twee uur vertraging. Half zes ’s ochtends aangekomen en door onze immer vriendelijke en behulpzame begeleidster Elke opgehaald en naar ons katholieke pension gebracht.
Ouagadougou: drukke stad, warme stad. (Drukke kruispunten worden geregeld door mensen van de verzekering om ongelukken te voorkomen) Straten zijn over het algemeen onverhard stoffig en mensen verkopen alles op straat. Inmiddels redelijk geacclimatiseerd aan het de 35+graden van 8-18uur. Van Elke een Burkinabé simkaart gekregen, maar jullie sms-en is nog niet gelukt, ben wel bereikbaar op +22676692441. Muggen steken hier en daar, maar probeer me zo goed mogelijk te beschermen. Verder weinig enge beesten, veel schattige gekko’s, zelfs in onze kamer. Gister een beetje afgezet door “onze vrienden” maarja daar leer je van. Waarschijnlijk woensdag of donderdag pas veldwerkgebied in, er moet nog aardig wat voorbereidend werk gebeuren met de GIS-data. Morgen aankomst Tour du Faso hier in de stad, kijk ik erg naar uit.
Blablabla, tot een volgende keer!

P.S. check natuurlijk ook Bart’s site http://www.travelblog.org/bloggers/bartje

tigers
Heb je ook foto's van gekko's?
4th November 2006

heb je al foto's van die gekko's
Blablabla, maak er wat moois van ha die Joost!

Wat leuk!
He lief! Wat leuk, zo'n blog! Wat grappig dat jullie een eigen kantoortje hebben:) Heel veel plezier nog, hoop dat jullie nog vaak blogjes en foto's zullen posten...dikke kus en ook groetjes voor Bart!
5th November 2006

te gek
Blijf dit continueren, kus, D.
5th November 2006

"vrienden"
vergeet niet dat wij je echte "vrienden" zijn en dat wij je nooit zullen afzetten.
6th November 2006

leuk leuk
He Joost, leuk om zo een beetje op de hoogte te blijven van wat je daar allemaal beleeft. Ik ga lekker leuk meelezen.. en inderdaad: doe eens een gekko! X Roos
9th December 2006

weer terug?
Dag mannekemijn, ik ga er vanuit dat je weer in jagadoego bent na de (eventueel) emotionele/enerveerde week in N.? Ik wil niet lullig doen, maar why in the fuck are you there?; afgezien van het feit dat het een persoonlijke ervaring is! D.

Tot: 0.072s; Tpl: 0.021s; cc: 5; qc: 44; dbt: 0.04s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb