Cumpleanos en Afscheid van Los Pinos en Ichoca


Advertisement
Peru's flag
South America » Peru
November 9th 2007
Published: November 9th 2007
Edit Blog Post

Ik had nog heel veel verhaaltjes te goed dus laat ik maar weer even wat plaatsen...

Het is alweer een tijdje geleden maar ik heb inmiddels alweer afscheid genomen van Los Pinos en Ichoca omdat ik ging werken in Monterrey, een klooster met een kleuterschool, maar daar kom ik later nog op terug 😊

In Los Pinos werd het oudste vrouwtje dat dagelijks komt eten 100 jaar. Reden voor een feestje niet waar....
Nadat ik, Elita en Magda had geholpen met het voorbereiden van het eten, gingen we met z´n allen bezig om de eetzaal te versieren. En terwijl Eva, een meisje dat een half uur van tevoren was aangekomen, de ballonen op blies, probeerde ik de ballonen op de muur te plakken.
Toen alles versierd was nam het vrouwtje haar cadeautjes in ontvangst en werd toegezongen door de kinderen van het kindertehuis Los Pinos, begeleid door een sor op de gitaar.
Ik heb de verjaardag niet helemaal meegemaakt omdat ik later op de dag nog naar Ichoca ging om daar een activiteit te doen, wat overigens ook super leuk was!

Niet alleen de verjaardag van het vrouwtje werd gevierd maar ook de verjaardag van alle kinderen. Er werd besloten het op één dag alle verjaardagen van de kinderen te vieren en er één groot feest van te maken.
In Los Pinos werd er Aji de Gallina klaargemaakt en wederom werd de eetzaal in de kleuren van de stichting versierd. Het zaaltje achter het eetlokaal werd vrijgemaakt voor spelletjes.
De eerste groep kinderen konden helaas niet meedoen met de spelletjes maar konden gelukkig wel en stukje taart en hun cadeautje in ontvangst nemen.
Samen met de tweede grote groep kinderen werden er allemaal leuke competitie spelletjes gedaan, wat heel goed in de smaak viel. Met competitie spelletjes bedoel ik zaklopen etc.
Later kwam Elita met een mooie taart en kaarsjes, die ze zelf had gemaakt en werd er voor de kinderen gezongen. Ze kregen allemaal en stukje taart en hun cadeautje, een schriftje met een kleinigheidje, en kwam het feestje helaas ten einde...

Ook bij Ichoca werd de verjaardag van alle kinderen uitgebreid gevierd en werden er ook leuke spelletjes gedaan. Maar eerst werd er gezellig gegeten. De kinderen waren zo gelukkig met even een dagje helemaal voor hun. En ook in Ichoca was het een groot feest.
De kinderen werden getrakteerd op een grote taart met ´Feliz Dia Ninos´ erop en ook zij kregen een cadeautje.
Later hebben we alle ballonnetjes van losgemaakt en elk kind een ballonnetje meegegeven en gingen de kinderen naar huis.


Niet veel later nam ik sneller dan verwacht afscheid van de kinderen van Los Pinos en Ichoca. Dit had allemaal te maken met het feit dat ik in Monterrey ging werken. Wat ik ontzettend leuk vond maar het toch wel heel moeilijk was om afscheid te nemen van de kinderen.
Jammer genoeg kon ik dus niet uitgebreid afscheid nemen maar had ik nog wel een kleinigheidje voor de kinderen.
De kinderen vroegen of ik nog wel weer terugkwam, ik maar gezegd dat ik dat heel graag zou willen maar geen belofte gemaakt.
Maar als ik kan wil ik zeker een keer terug!!!




Additional photos below
Photos: 14, Displayed: 14


Advertisement

AfscheidAfscheid
Afscheid

Aandachtig kleuren...
AfscheidAfscheid
Afscheid

Magda, ik en Elita


Tot: 0.073s; Tpl: 0.011s; cc: 6; qc: 45; dbt: 0.045s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb