Puno - Titikaka

Peru's flag
South America » Peru » Puno » Lake Titicaca
January 21st 2014
Published: January 21st 2014

Puno en provinsby i Peru - den ligger ned til den enorme Titikaka sø og som ofte er udgangspunkt for ture til de mange øer.

Lidt billeder fra byen, den klassiske park foran Catadralen, smuk gadebelægning, udsigtspunkt med den mægtige Condor, det lokale kødmarked, lidt coca the og ikke mindst udsigt til håndværkere fra Hotellets restaurant - de arbejder i 6 sals højde i gummistøvler og uden diverse sikkerheds foranstaltninger !!!! - Tror nok lige at arbejdstilsynet kunne få travlt her i Peru.

Titikaka er verdens højst beliggende sø- Søen strækker sig ind i Bolivia og har et areal paa 8300km" og ligger i 3800 meters højde. Lyset er fantastisk og luften er meget tynd.

Titikakka søen har i alt 41 øer, hvoraf nogle er de berømte sivøer, her har Uros folket boet i århundreder. Det var også her at Thor Heyerdahl fandt inspiration til sine skibe Ra l og Ra ll.

Mette blev desværre syg i Puno, hvilket betød, at vi måtte undvære turen til Bolivia.

Men naturligvis kom vi ud til de underlige sivøer, en meget speciel oplevelse men desvarre også noget turistet. Sådan går det jo ofte for oprindelige folk i deres forsøg på at klare sig i den moderne verden! Vi købte lidt og sejlede lidt og var paa den måde med til at støtte de lokale......

Tot: 0.045s; Tpl: 0.011s; cc: 8; qc: 24; dbt: 0.0236s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb