Peru del 2 - Inca trail og Machu Picchu

South America » Peru » Cusco » Machu Picchu
March 7th 2008
Published: March 12th 2008

Og saa var det endelig tid for den beryktede Inca trailen. Den 4 dager lange fjellturen som vi hele tiden har sett paa som saa fjern var plutselig her! Etter en natt i Cusco bar det avgaarde til den lille byen Ollantambo, for saa aa starte paa selve Inca trailen den 2.mars. Mesteparten av denne trailen er den samme som inkaene brukte for 600aar siden, og den ender opp i den mystiske og sagnomsuste... Read Full Entry

Photos are below

Fremme ved Sungaten. Fremme ved Sungaten.
Fremme ved Sungaten.

Her skal man egentlig kunne se ned paa Machu Picchu, men kl. 6 paa morgenen var det ganske saa mye skyer..
Litt snack kl 6 paa morgenen.. Litt snack kl 6 paa morgenen..
Litt snack kl 6 paa morgenen..

Og vi hadde litt av en utsikt..
Slitsomt aa komme frem til Machu PicchuSlitsomt aa komme frem til Machu Picchu
Slitsomt aa komme frem til Machu Picchu

Gerald sovna fort da vi tok en liten pause foer vi skulle begynne den guide turen i MAchu Picchu..
Byen ligger paa 2500meters hoyde..Byen ligger paa 2500meters hoyde..
Byen ligger paa 2500meters hoyde..

og ble bygd av steiner som er fraktet flere kilometer, lurer paa hvordan de har frakta all steinen...
Flott utsikt fra terrassene. Flott utsikt fra terrassene.
Flott utsikt fra terrassene.

Vi hadde egentlig store ambisjoner om aa bestige Waynapiichu (fjellet i bakgrunnen), for aa faa utsikten derfra. Men, vi hadde begge totalt oedelagte knaer, og i tillegg hadde Vilde masse flotte gnagsaar, saa det gikk dessverre ikke..

13th March 2008

ahhh
gleder meg jeg!!! Enda så fælt dere sier det er å gå....Håper på litt bedre vær jeg da! Kos dere masse i Cuba, også holder vi kontakten. Jeg reiser snaaart. juhuuuu!!!
13th March 2008

ahhh
15th March 2008

du store verden.....
Du slette tid hvilken tur dere har vært på under Peru-oppholdet. Titikaka med flytende øyer, via Inkariket til Amazonas. Fjellturen så jo helt fantastisk ut. Slike bilder en Namsskoging bare kan drømme om...imponerende hva dere klarer. Håper foten til Vilde blir bedre. Kos dere masse nå som dere er på Cuba og hils Castro. Masse hilsner fra mamma og pappa. ;-)
21st March 2008

mamma og pappa ;)
Nei, det kan liksom ikke sammenlignes med Haapnesklompen :) Naa er vi tilbake i Havanna igjen, og drar til Mexico om 2 dager.. Gleder oss masse!! Ha en fortsatt super paaske paa hytta, og hils alle! kos og klem

Tot: 0.101s; Tpl: 0.011s; cc: 13; qc: 56; dbt: 0.0725s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb