INKA trail - Day 1

Peru's flag
South America » Peru » Cusco » Inca Trail
June 28th 2005
Published: July 5th 2005

Vandringen var totalt 42 km uppdelat paa 4 dagar och 3 naetter. Vi tvaa bodde i ett 3 mans Iglootaelt. Expeditionen bestod av 7 vandrare, 1 engelsktalande guide Walter, 1 kock + 7 porters som bar taelt, mat och koeksutrustning. Porters vaeckte oss med Kokathé kl.05.30 varje morgon. Frukost serverades vid 6 och daa skulle allt vara packat och klart foer dagens vandring. Det var bara att vaenja sig med "naturtoa", typ haal i marken, men vid 2 campsites fanns det riktiga toaletter. Som tur aer har vi rest foerr!
Varje dag fick vi stor frukost, (pannkakor, omelett, fruktsallad, choklad, kokathé, musli etc.) Lunchen och middag bestod alltid av supergoda soppor, vitloeksbroed, huvudraett och dessert. Och vi lovar er att maten behoevdes! Kroppen foerbraenner ca 4000 kalorier per dag paa hoeg hoejd (ca 4000meter) bara genom att inte goera naagonting.

Vi foersoekte faa i oss saa mycket kalorier som moejligt foer att fixa vandringen. Kex med smoer, chokladkakor i maengder, socker i alla former och paa allt! Dessa nya tuffa omstaendigheter foerbaettrade inte direkt vaara foerutsaettningar sedan tidigare resedagar. Foersta dagen som aer den enklaste dagen enligt guiden, var nog den tuffaste foer oss baada. Vi laddade samtidigt infoer dag 2 och 3 som skulle vara de vaersta. Mental traening paa hoeg nivaa foer Jenny och Lisa! Vi naade campsite 3000meters hoejd, Waylllabamba, precis innan det blev moerkt.

Livet ar bra harligt!
Kram Lisa & Jenny

Tot: 0.051s; Tpl: 0.013s; cc: 7; qc: 24; dbt: 0.0303s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb