Lomo saltado

Peru's flag
South America » Peru » Cusco » Cusco
October 3rd 2011
Published: October 3rd 2011

Zondag hadden weer een kooklesje (van Romel). Het was weer typisch op z'n Peruaans: bevelen uitdelen :-) We maakten lomo saltado. Dat is lamsvlees met een pikant sausje met tomaten en ui, frietjes en rijst.
Romel en ik (Aline) waren naar de markt in San Jeronimo alles gaan komen. Wat was dat daar?! Heel druk (blijkbaar altijd zo op zondag) en Romel vloog overal door...geen ontspannen marktbezoek :-)
Het lamsvlees kochten we in een groot stuk (zeker 30cm lang), met nog veel vet er aan. We moesten het vlees dan in kleine stukjes snijden en het vet verwijderen...heel vies jobke!!! Zelfs ik (Aline) heb geholpen...ongelofelijk é?! Daarna hebben Katrijn en Sofie het wel overgenomen, oef!!! Bedankt chicas!!!
En ja, de frietjes bakten we gewoon in een pan met vet (gaat eigelijk ook best goed). Voor mij was er dan ook nog verse maïs met kaas...njammie!!! Het koken duurde eigelijk enorm lang, vooral omdat we maar 2 vuren hebben... Maar het resultaat was wel heel lekker!
Na het eten hadden we eigelijk allemaal nood aan een dutje...maar de plicht riep, gaan werken op het project. Er waren maar 3 kinderen, samen spelletjes gespeeld.
Nadien met Romel nog naar hét 'shoppingcentrum' El Molino. Eigelijk een overdekte markt, waar ze echt alles verkopen. Wel kitsch :-)
En dan de avond afgesloten met de overschot van de heerlijke chocoladetaart en een filmpje op de computer van 'hete kussen uit Salou'. Kan het nog Belgischer?!

Tot blogs,

Sofie en Aline

Tot: 0.051s; Tpl: 0.009s; cc: 7; qc: 23; dbt: 0.0345s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1017.5kb