La fiesta en San Jeronimo

Peru's flag
South America » Peru » Cusco » Cusco
September 29th 2011
Published: September 30th 2011

Sinds een paar weken wisten we dat er het laatste weekend van september feest zou zijn in San Jeronimo. Het feest zou een carnavalstoet zijn. We vonden dat natuurlijk geweldig dat we zoiets hier zouden kunnen meemaken!
Maar vanaf deze week ontstond er onenigheid over wanneer het feest exact zou zijn... donderdag of vrijdag... Dus wij al even in spanning aan het wachten. Uiteindelijk bleek het feest op donderdag te zijn. Die dag zouden we wel gaan werken, maar in het project gaan ze er met de kindjes ook naar kijken.
Donderdagmiddag waren we al in spanning aan het wachten wat er zou komen. We gingen al eens op ons dakterras kijken of we al iets zagen... We zagen al veel mensen met muziek en in superleuke kledij.
In de straat (waar wij wonen en waar het project ook is) zaten allemaal mensen op straat met hun stoelen. En wat voor iedereen het leukste was, de zon was van de partij!!!
Wij naar het project. Onmiddellijk na onze aankomst daar begon heel het gebeuren. Er waren enorm veel verschillende groepen die elk een andere 'klederdracht' hadden. Alles met heel veel kleur! De meesten droegen ook een masker. Elk groepje had ook hun eigen muziekbandje mee. Ieder groepje had hun eigen dansje, met veel ambiance! Supertof om te zien, maar moeilijk om uit te leggen in woorden. Daarom natuurlijk enkele foto's hierbij...

Tot blogs,

Sofie en Aline

Tot: 0.091s; Tpl: 0.02s; cc: 5; qc: 52; dbt: 0.0567s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb