Valle Sagrado

July 20th 2007
Published: August 11th 2007

Quechua-vrouwQuechua-vrouwQuechua-vrouw

met kroost
3 dagen in Peru, en we geraken lichtjesaan geaclimatiseerd... de trouw van zus is eindelijk verteerd ;-)

de afgelopen dagen hebben we de heilige vallei van de Incas verkend. Zo waren we in Pisaq waar er volop feesten aan de gang waren, waarbij alle andesdorpjes vertegenwoordigd waren in traditionele kleurrijke kledij. Zo mocht ieder dorpje om beurt op het marktplein zijn dansje doen. Geen betere manier om in de zuidamerikaanse sfeer te komen...
De heilige vallei wordt gekenmerkd door diepingesneden dalen langs steile rotswanden waarop de Incas hun terassen en bouwwerken plaatsten. Indrukwekkend ruines blijven tot op heden prachtig bewaard (alle hetgeen de Spanjaarden niet vernietigd hebben)....

In Ollantaytambo zijn we eens gaan piepen aan het station waar de treinen naar Machu Pichu vertrekken. Het rook er naar harde dollars en we zijn dan maar vlug op onze stappen teruggekeerd.

Op de terugweg naar Cusco bezochten we het rustige bergdorp Chincheros waar indrukwekkende Incaterassen langs het dorpsplein liggen.

We zijn klaar voor onze eerste acclimatisatietrektocht rond het Ausangatemassief, dat hier een namiddag bussen ten ZW van Cusco ligt.

Tot binnen een week!

Katrijn en Steve

PisaqPisaq
Pisaq

feesten ter ere van Maagd Maria... elk dorp uit de omgeving stuurde zijn beste dansers in flitsende pakjes het dorpsplein op...
PisaqPisaq
Pisaq

de impressionante ruines
OllantaytamboOllantaytambo
Ollantaytambo

dorpsplein met incaruines op bergflank
OllantaytamboOllantaytambo
Ollantaytambo

groentemarkt
ChincherosChincheros
Chincheros

fabelachtige Incaterassen aan het dorpsplein

21st July 2007

sjiek!
Jaja, tis jullie weer gelukt, we zijn weer jaloers... mooie foto's, leuk om eens te lezen wat jullie allemaal meemaken! Ons huisje is ondertussen weer op orde, hier en daar vinden we nog een flodderflyerke (in de diepvries, boven op de kasten,...) maar voor de rest is alles ok, vanavond naar Gent, gaan slapen op jullie appartementje en wie weet voelen jullie je ook wel als een pasgehuwd koppeltje als je weer thuiskomt? :-))) grtjs je zusje
1st March 2010

Aardbeving
Hello Katrijn, Effe komen piepen op de blog. Stel het goed op de reis en laat van tijd iets weten. De grote vraag en onrust hier is natuurlijk de aardbeving en in hoevere jullie daar last en nadeel van hebben . Hopelijk kan jullie reis gewoon doorgaan. Ik ben hier begonnen aan Peer To Peer en zo te zien zal ik er inderdaad " mijne père mee zien". Hahaha. Mijn geheugen is niet meer wat het geweest is en is nooit geweest wat het had moeten zijn." een maal iets lezen en van buiten en van binnen kennen". Stel het goed. Rudy

Tot: 0.061s; Tpl: 0.01s; cc: 7; qc: 24; dbt: 0.0421s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb