*


Advertisement
Peru's flag
South America » Peru » Cusco » Cusco » Cusco
June 14th 2008
Published: June 14th 2008
Edit Blog Post

Een rustige week, want natuurlijk kan je weinig plannen als het EK aan de gang is! Cusco´s Nederlandse restaurant (inclusief orange muren) is natuurlijk weer de stamkroeg van keuze. De enige tent waar je bitterballen en broodjes kroket kan krijgen voor bij het voetbal.
Tot mijn grote verdriet moest ik telkens na de eerste helft weg (ik heb hier immers ook nog zoiets als werk), maar het schijnt de uitslag niet beinvloed te hebben. Geen voetbal afterparty dus, maar hopelijk ben ik er voor de kwart finale.

Er was weinig te doen op de Hogar deze week. Het grootste deel van de week zijn ze bezig geweest met voorbereidingen voor het feest van donderdag.
INABIF, de geldschieter van dit weeshuis (en 29 anderen in Peru), had zijn verjaardag en dat werd uitgebreid gevierd. Ik weet niet of het feit dat de hele Hogar een verfbeurt kreeg, hier ook mee te maken had, maar het kwam er op neer dat de bibliotheek niet altijd open was en dat de jongens afwisselend mochten voetballen, video´s keken of hun acts moesten oefenen (niet waar wij het konden zien natuurlijk 😉. We zitten momenteel midden in een wisseling van de wacht. Er zijn drie nieuwe vrijwilligsters, waarvan 2 straks long term blijven, als ik en Moniek weg zijn. Gezellig, maar zoveel hadden we deze week dus niet nodig.

Het feest op Donderdag was het allemaal waard. Ik had de jongens wel eerder all out zien gaan met moederdag, maar voor hun Sponser hadden ze kennelijk flink geinvesteerd in kostuums. Ik dacht eerst ook dat het hun 10jarig jubileum was of iets soortsgelijk, aangezien ze er zo´n uitgebreid feest van maakten, maar het schijnt elk jaar te zijn! Een typisch feestje voor hier; Iedereen zat aan de kant te kijken naar de optredens, afgewisseld met speeches en aan het eind moesten we proberen de jongens de dansvloer op te krijgen. Altijd een uitdaging. 😉

Dafne en Remi komen volgende week aan in Cusco, dus deze week was gelijk mijn laatste officiele dag bij de Hogar. Ik moets echt wel even een traantje wegpinken vrijdag, maar gelukkig gaan we nog een keer met alle jongens naar de speeltuin als afscheid.

---

Verder was het niet zo´n fijne week. Hester kwam terug uit Bolivia en logeert een paar dagen bij mij. En natuurlijk werd ze op haar eerste avond terug beroofd. Normaal loop ik nooit na 12en, maar ik had niet in de gaten hoe laat het was. Ik was net mijn sleutels aan het zoeken, toen ik opeens uit mijn ooghoek zag dat Hester aan een passerende taxi bleef haken en op de grond viel. Ik dacht dat ze aan de spiegel was blijfen haken, maar het bleek dat die klootzak haar tas had gegrepen terwijl hij langsreed. Ze had hem schuin om, dus het was mazzel dat het hengsel bijna meteen knapte. Ze had haar nek wel kunnen breken! Volgens de politie was dit de eerste keer dat ze van zoiets hoorden. Weer een nieuwe truc dus. Heeft het eigenlijk nog wel zin dat wij altijd zoveel moeite doen om een officiele taxi te vinden? Deze had ook een bordje op het dak...

De nieuwste hoestpillen deden natuurlijk niks, dus toch maar naar de dokter gegaan. X-ray en een bloedtest en toen bleek het dus Bronchitis te zijn. Alweer antibiotica gekregen. Ik ben die antibiotica zo zat ondertussen. Als ik ooit echt ziek ben heb ik volgens mij een probleem, want ik kan me niet voorstellen dat ik nog steeds niet resistent ben.

Ik hou erg van Cusco, maar er zijn dagen dat ik gewoon terug wil zijn in Nederland, waar ik altijd een warme douche en verwarming heb en waar de dokters daadwerkelijk hun werk doen, in plaats van gewoon het sterkste dat ze hebben uit delen als snoepjes.




Additional photos below
Photos: 5, Displayed: 5


Advertisement



15th June 2008

Ciao meis, Vervelend zeg! Wij hebben gelukkig tot nog toe geen nare ervaringen / bedreigende dingen meegemaakt! Misschien dat dit helpt om je gezondheid op te krikken: wij hebben een hele lading zeer goede vitaminepillen bij ons, die blijven bij je achter ;) En natuurlijk enkele goede tot zeer goede maaltijden in de aanbieding... Zie je binnenkort, x Daf
15th June 2008

laatste loodjes
Hoy lieverd, ja de spreekwoordelijke laatste loodjes he. Het afscheid van de jongens de beroving van Hester doet je beseffen dat Nederland ook wel weer fijn is. Maar goed eerst nog een aantal dagen met Dafne en Remy, jullie incatrail en daarna nog een paar weken rondreizen. En heb je alles gezien kun je je ticket natuurlijk omzetten in een eerdere vlucht. Maar goed daar denk je vogende week misschien wel wer anders over. Nog een fijne tijd in Cusco groeten pap en mam
15th June 2008

He Daffie. Gisteren had ik even een dipdag, maar het gaat nu wel weer. Ben vandaag lekker bezig geweest mijn kamer op te ruimen. Alles papiertjes uitgezocht die straks in mijn dagboek moeten. En ben nu al mijn Spaanse grammatica aan het uit typen, zodat ik mijn schriften straks niet mee hoef te slepen.
15th June 2008

Heh. Dan moet het wel heel dramatisch worden hier. Burger oorlog, of een tsunami... Misschien dat ik dan eerder terug kom. Als ik geen zin meer heb om rond te trekken kan ik immers hier altijd nog op het strand gaan liggen. X
16th June 2008

hiep hiep hoera
hallo die fricke ben een beetje vroeg om je te feliciteren maar als je zus er is met aanhang heb je misschien geen tijd meer. fijne dag of dagen samen en geniet van alle vitamientjes we blijven je verslagen wel volgen nogmaals van harte gefeliciteerd van ons allen dikke kus
17th June 2008

Verjaardag!
Heeey Fricke, Gefeliciteerd met je verjaardag!! :D Maak er een mooie dag van :) Groeten Rutger
17th June 2008

Bedankt. Verwacht over ongeveer 2 weken een llama kaartje in de bus. Ben eindelijk aan de kaartjes toegekomen. ;) X Fricke
17th June 2008

Dank je wel. Zal mijn best doen. Volgende dag gaan we op Inca trail, dus we kunnen het feest helaas niet te laat maken.
17th June 2008

geburtstag
Hey Frick.. Gefeliciflapstaart he, naja bijna dan! Niet teveel lama melk drinken en niet teveel lama kaas eten.. dan komt het helemaal goed! Doe ze de groeten daar hè :P haha Daaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaag!!
18th June 2008

hiep hiep hoera
fricke van harte gefeliciteerd met je verjaardag en nog een fijne tijd met je zus en aanhang geniet er van en laat je lekker verwennen de borrel houden we te goed groetjes andre diana youri

Tot: 0.11s; Tpl: 0.012s; cc: 7; qc: 51; dbt: 0.068s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb