Carnaval en mijn nieuwe kamer!


Advertisement
Peru's flag
South America » Peru » Cusco » Cusco » Cusco
February 13th 2008
Published: February 13th 2008
Edit Blog Post

Objects in pic might appear smaller Objects in pic might appear smaller Objects in pic might appear smaller

Dit is dus mijn nieuwe kamer (minder klein dan hij op de foto lijkt. 2 persoonsbed, wat meubeltjes en heel veel licht.
Het is al weer even geleden sinds mijn laatste update, maar ja ik ken hier ook mensen die de hele dag alleen maar in een internetcafe met het thuisfront zitten te SMSen. Wie van ons denk je dat het hier meer naar zijn zin heeft?

Even geen foto´s (al zal ik proberen ze later toe te voegen). Mijn camera en andere waardevolle spullen zijn vandaag even opgeborgen bij Imie, aangezien mijn nieuwe kamer nog geen werkend slot had (geinstalleerd tegen de tijd dat ik terug kwam van mijn werk + nieuwe, foei, foei, foeilelijke lakens. Jesus werkt snel... en eh... dat is dus de naam van mijn nieuwe huisbaas. Ik heb me hier nog niet laten dopen).

Mijn nieuwe huis is een kwart van een oud Conquestador pand. Opgesplits en shabby zoals de meesten hier (alleen de hotels zijn echt in oude glorie hersteld over het algemeen). €100 per maand, inclussief meubels, gas, water en licht. Voor die prijs kan ik misschien wel iets vinden dat beter, maar ik vind het wel fijn om huisgenoten te hebben en het zal moeiljk zijn om mijn balkonnetje achter glas of het spectaculaire uitzicht te vervangen. Ik verwacht wel dat het over
Trappetje naar mijn balkonTrappetje naar mijn balkonTrappetje naar mijn balkon

Mijn fantastische balkonnetje werkt als een broeikas. De hele dag staat de zon erop en s´avonds kan ik de 10 cm dikke deuren dichtdoen om de warmte binnen te houden.
een paar maanden erg koud zal worden, dus we zullen zien. (en pap, mam, zorg dat jullie ruimte in je handbagage hebben, want ik heb veel meer zooi dan ik nodig heb!)

---

Carnaval! Carnaval hier is anders dan in Nederland. Minder optochten met wagens en drank (al hebben ze dat ook). En meer traditionele danswedstrijden in volle klederdracht en watergevechten... heel veel watergevechten. De watergevechten zijn de reden dat ik weinig foto´s heb van het eerste weekend feest in Pisac. Mochten jullie op internet echter een foto tegenkomen van een toerist in roze, met wit schuim in plaats van een gezicht; dat ben ik.
In mijn verdediging. 3 meisjes tegen alle kinderen (en sommige volwassenen) op het plein was niet echt een eerlijke strijd.

Het tweede weekend begon veelbelovend, maar s´middags regende het zo hard dat de kids geen waterbalonnen meer nodig hadden. Waarom ben ik niet naar Puno gegaan? 8 uur in de bus is niet zo erg.

Derde week op mijn project al weer. De tijd gaat snel. Deze week is er ook nog een ander meisje, wat wel relaxed is. We proberen om wat alternatieve activiteiten op te zetten. De jongens zijn
De binnenplaatsDe binnenplaatsDe binnenplaats

Niet mijn binnenplaats, die is buiten beeld... Maar wel een typisch voorbeeld van Cusqeniaanse huizen (Dafne). Door de jaren heen is de boel opgesplits en zijn er wat aanbouwen toegevoegd. Dit is nog een vrij mooie, want hij is betegeld.
vaak wel voor dingen in, maar het is vaak lastig om met een groep iets op te zetten. Ze willen absoluut niet samen werken en ze zijn heel erg gefocussed dat ze allemaal hun deel krijgen. Als je vraagt wie huiswerk heeft, is de kans groot dat ze liegen, zodat ze zeker weten dat ze ook hun kleurplaat krijgen (Dragonball Z; erg populair). We proberen dit aan te pakken, maar het is lastig.

Hoop ook dat ik snel mijn klasje krijg, want ik wil ook graag wat meer dingen doen die op de lange termijn nuttig zijn. Het enige echt nuttige tot zover is helpen met huiswerk. Ongelovelijk hoeveel basisschool wiskunde er nog is blijven hangen. Het is ook erg leuk om te zien hoe ze vooruit gaan. Al met al vind ik het project wel erg leuk. Leuker nog dan ik verwacht had.


Additional photos below
Photos: 10, Displayed: 10


Advertisement

Het balkonHet balkon
Het balkon

Dat gelijk dienst doet als mijn kast (kleren afgedekt met Poncho, want tja... ik moet mijn eerste regenbui nog meemaken.
En mijn uitzichtEn mijn uitzicht
En mijn uitzicht

Wheee! Samen met mijn leuke huisgenoten, maakt dit het dus een tophuis.
12 hoekige steen12 hoekige steen
12 hoekige steen

Obstakel voor iedereen die naar San Blas wil, maar ik moest toch een foto nemen (met Imie)
CarnavalCarnaval
Carnaval

Er is wat voorbereiding nodig
DansersDansers
Dansers

En die mooie kleren betekenen niet dat de kinderen je niet met schuim gaan bespuiten...
PubliekPubliek
Publiek

Niet dat je in het publiek veel droger zat...
DanseresDanseres
Danseres

Winnaar van de beste costuum catagorie (als ze die hadden tenminste)


15th February 2008

Ziet er allemaal goed uit daar. Je vermaakt je wel zie ik. Veel plezier nog en ik wacht wel op je volgende foto's grtz chris
15th February 2008

leuke kamer
Zo eindelijk je eigen je eigen stek. Ziet er inderdaad op de foto klein uit, geen eigen kast om je troep op te ruimen? Nou goed als jij maar tevreden bent. Leuke huisgenoten is ook erg belangrijk. Als je bijtijds de balkondeur dicht doet hoe je de warmte binnen. Je ziet er super uit. Fijn om te zien en fijn om je leuke berichten te lezen. Wil je nog even je volledige adres gegevens doorgeven voor de gemeente en eventuele mensen die je een kaartje per post willen sturen nou tot zover kus groetjes mam
16th February 2008

Het is niet heel veel kleiner dan mijn kamer in Diemen denk ik. En het bevalt inderdaad echt heel goed. Ik heb zulke lieve huisgenoten! Mijn volledige adres moet ik even opzoeken. Ik weet wel de straat en het nummer, maar verder niet. X.
20th February 2008

Eindelijk je blog gezien
Hallo Fricke op onze nieuwe laptop hebben wij je foto's bekeken We zullen van nu af aan wat vaker kijken en wat vaker berichten sturen Veel succes, Groetjes Herman en Diny
27th February 2008

superuitzicht
Ciao meis, Je kamer ziet er lekker rustiek uit. En schitterend uitzicht over de rode pannendaken hoor. x Daf

Tot: 0.054s; Tpl: 0.014s; cc: 6; qc: 24; dbt: 0.0274s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb