Encarnacion Dag 1

South America » Paraguay » Encarnacion
January 30th 2009
Published: February 2nd 2009

haskko

Bussturen til Encarnacion tar 6 timer, ikke 4, som det står å lese på internett. Stort sett er det rett vei hele tiden uten bakker, for Paraguay er flatt hele veien. Det er ikke spesielt vanskelig å finne hotell, for det er mange hoteller rundt bussholdeplassen, som heller ikke er farlig. Så er da Encarnacion ikke særlig stor, kun ca 120.000 innbyggere.

Hotellet vi valgte er hyggelig og koster ca 8 dollar pr. person, omtrent gjennomsnitt i dette landet for et billig rom med airconditioning og frokost. Selve hotellbygningen er et ombygget fengsel som ligger sentralt plassert nærme cerveza, internett, billig mat, sentrum, bank, og altså nærme bussterminalen.

Hensikten med Encarnacion var å besøke Jesuittruinen i Trinidad, som ligger ca 40 minutter med buss utenfor byen i solsteken. Det kom Fransciskanermunker nedover hit på 1500 tallet, og noe av ruinene var nesten hele hus bortsett fra tak, som var av tre og blader, halm/torv. Det var to-tre kirkebygg, innhengninger for husdyr samt bosetting for 350-400 mennesker dersom det ikke var flere hus som er totalt slettet med jorden. Ruinen er UNESCO-fredet og regnes som en av Paraguays topp-tre severdigheter.

Menneskene i Encarnacion beskriver seg selv som tranquilo og hyggelige. Det er også riktig.

Jeg har funnet ut at jeg spiser for dyrt om dagen. Her er det mulig å øke streetfoodinntaket for det er gode spidd og pølser på gata. Dessuten går det an å fokusere mer på hoteller som har inkludert frokost. Jeg skal også innrømme at det er blitt senere morgener i det siste på grunn av varmen. Dessuten har Moto mindre reisebudsjett, og da får jeg tilpasse meg. Vi har funnet ut at vi skal holde sammen 5 dager til, for det er praktisk å være to på stranda i Uruguay dersom vi skulle finne på noen aktiviteter der. Da kan i det minste en passe på tingene mens den andre bader.

Om kvelden hadde vi tenkt å reise videre med bussen. Tilfeldigvis fikk jeg se noen karnevalsmasker på dørene på hotellet. Jeg spurte om når karnevalet hadde vært og fikk som svar at det skulle starte dagen etter, at vi bude beholde rommet en natt til. Det hadde vi ingen problemer med. Derfor bar det opp på rommet igjen med backpacken og ned igjen for å smake litt mer Brahma.

Tot: 0.112s; Tpl: 0.01s; cc: 14; qc: 63; dbt: 0.056s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb