Cuenca

Ecuador's flag
South America » Ecuador » South » Cuenca
July 28th 2016
Published: July 28th 2016

I spent a couple of days in Cuenca on my way towards Peru, it is a beautiful city, the most modern I have been in so far. I liked it better than Quito I must say. I didn't do much apart from a couple of museums and walking around !

Cuenca from the top

Sombrero museum

Sombrero museum
image.

Don't worry now they have machines to make the hat's shape.

Old cathdral
image.

Not sure but pretty building

New cathedral I think
image.

Some archeological ruins behind the ethnography museum which would have been very interesting if I spoke Spanish!

28th July 2016

My daugther is SuperWoman !!! En plus d'être la Belle au Bois (pas si) Dormant ?!!
Dis donc ma biche, tu te dépasses, que dis-je, tu te surpasses chaque jour un peu plus ??!!! ;) :-) Te voilà affrontant des tas de démons : après les insectes, les méduses !!!!! Quelle aventurière ! Et ce n'est que le début ! De notre côté, enfin les vacances ! Je pars demain matin pour rejoindre papa chez Juliette et Damien. Il y aura Internet donc nous pourrons continuer à te suivre, ça, c'est essentiel ! Merci pour ces récits passionnants ma chérie. Bonne poursuite de ta recherche du "diamant vert" !! Très gros bisous. Mum
28th July 2016

Haha
Ca c'est vrai, mais jai toujours peur des méduses et des insectes !! Mais j'ai même pas crie! Hahaha

Tot: 0.047s; Tpl: 0.017s; cc: 11; qc: 26; dbt: 0.0264s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb