Galapagos Islands

Ecuador's flag
South America » Ecuador » Galápagos
January 31st 2014
Published: January 31st 2014

Galapagos - ja, så kom vi alligevel til disse fantastiske øer - og sikke en god beslutning, vi besøgte Isla Saanta Cruz og Isla Isabela.

Vores første møde med Galapagos var bådtransporten som startede allerede fra den lille lufthavn til Isla Santa Cruz. Transporten til vores første hotel og mellem alle øerne foregik også med bådtaxa - super skøn måde at transportere sig på.

Vi valgte at bestille luksus og startede med ikke mindre end et 5 stjernet hotel, direkte ned til det smukke azurblå hav. Efter en måned i Peru, kan alle vel have brug for lidt luksus!!!

Det viste sig at Hotellets ejer var halv dansk og var opvokset på øen, hvor hans far var imigreret lige før anden verdenskrig. Familien Angemeyer havde en fantastisk historie, som vi gladeligt lod Teppy Angemeyer fortaelle om (den søn som havde overtaget grunden og restaureret barndomshjemmet til det nuværende hotel).

Paa Isla Isabela var der lang mere stille, og vi fik et værelse på et fantastisk Hostal med hængekøje og beliggenhed lige på stranden - hvad mere kan man ønske sig???

Vi valgte at gentage vores Hiking succes med en tur til den enorme vulkan, Sierra Negra, som har verdens største intakte vulkan krater med en diameter paa 10 km. Vulkanen "sover" pt, men videnskaben forventer et nyt udbrud indenfor de næste 10 år - seneste udbrud var i 2005. Vulkanen er en ud af 4 andre vulkaner som Isla Isabel beståe af. Facinerende landskab - skøn tur, som var nem og ligetil for os, som efterhanden er rutinerede hikere !!

På Galapagos saa vi "Bubbis" fuglen med de blå fodder, rigtig mange leguaner - hvem vidste at de ogsaa kunne svømme?, pingviner, sæler, søløver, fugle, pelikaner, farvestrålende fisk, skilpadder - både land og hav, to farvede krabber som var meget smukke og lyserøde flamingoer!

Galapagos er fantastiske strande med det varme vand og de mægtige bølger fra Stillehavet, solopgang og solnedgang, alle de farvestrålende dyr og ikke mindst den enorme skilpadde. Galapagos er også "laid back life", surfer og hængekøje liv....

Næste gang vi besøger denne smukke og helt unikke ø gruppe, vil vi sejle noget mere rundt mellem øerne (bestemt ikke krydstogt - det er vi ikke gamle nok til endnu.....) snorkle eller dykke noget mere og ikke mindst have mere tid.........Men hvor var det 5 fantastiske dage som vi aldrig glemmer!

2nd February 2014

Så tog I til Galapagos! God beslutning...men trænger I ikke snart til at komme hjem til sne og sjap, gråvejr og arbejdet? Galapagos vs. Vest, det er ikke svært at vælge:-)
4th February 2014

Galapagos - Vest ?
Kære Signe ! Ja blandt andet via din anbefaling stod vi pludselig på Galapagos - det var en af de nemme beslutninger i livet. For direkte adspurgt vest - galapagos ?, ja hvad skal vi vælge ???? Dejligt at høre fra dig igen - gå nu ikke kold i kulden - vi sveder tran i Havana på Cuba. Kh Mette og Niels
3rd February 2014

Hold nu op, hvor ser det dejligt ud! Meget misundelig. Håber I nyder det! Knus D
4th February 2014

Galapagos
Kære Daniel ! Det VAR deligt - lige en destination for dig og Magnus !!!! Vi tilbyder os gerne som turguides eller taskebærere hvis det har interesse ! Kh Mor og Niels

Tot: 0.18s; Tpl: 0.012s; cc: 9; qc: 50; dbt: 0.0647s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb