Torstai Bogotassa: transmilenio ja museoita

South America » Colombia » Bogota
February 28th 2019
Published: March 6th 2019

Torstain ohjelmassa oli museoita. Kulkumuotona halusin kokeilla paikallisia pikabusseja eli transmileniota, kun oli käytössä paikallisopas. Bussit olivat kyllä nopeampia kuin taksit, koska ne saivat ajaa omia väyliään, mutta reittiopasteet eivät olleet kamalan selvät. Eri bussilinjat nimittäin pysähtyivät eri pysäkeillä, ja kannatti valita sellainen linja, joka ajoi useimpien välipysäkkien ohi. Bussikortin hinta oli 5000 pesoa ja yksittäisen matkan hinta 2200 pesoa. Eurollahan saa noin 3400 pesoa. Mennessä bussissa sai istuakin.

Ensimmäinen kohde oli kultamuseo - siellä meni aikaan. Kultamuseon jälkeen pysähdyttiin syömään kauppahallin ruokalaan. Mietin mielessäni oliko kohde riittävän turvallinen vatsalleni, mutta ei siitä seurannut vatsavaivoja. Seuraavana museona oli Boleron museo. Olin tutustunut Boleron veistoksiin jo Medellinissä, mutta täällä sai nähdä hänen taulujaan. Torilla kuvasin puluja, joita riitti.

Olin ajatellut paluumatkaa taksilla tai Uberilla, mutta kun oli päädytty transmilenio-aseman lähelle, päätin kokeilla palata silläkin. Mielessä oli edellispäivän hitaat ja mutkittelevat taksimatkat. No tällä kertaa bussi tuli ihan täyteen, ja piti puskea itsensä ulos oikealla pysäkillä.

Tot: 0.058s; Tpl: 0.013s; cc: 6; qc: 24; dbt: 0.0305s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb