COPACABANA!!!

Brazil's flag
South America » Brazil » Rio de Janeiro
June 7th 2005
Published: June 8th 2005

Fruitmaniacs in Copacabana.. Fruitmaniacs in Copacabana.. Fruitmaniacs in Copacabana..

Har hittade vi allt gott som fruktalskare vill ha...
RIO DE JANEIRO - COPACABANA!!!!!!

Vi bor lojligt fint har i stan. Mitt i smeten, pa 10:e vaningen, en parallellgata till Playan Copacabana. Vi startade dagen med en morgonpromenad i vattenbrynet langs den 4 km vita sandstranden. Passerade Pesquadores som precis kommit in med morgonens fangst, sedan gick vi vidare till grannstranden Ipanema och tog varat forsta dopp i havet! Harligt!! Salt och klart vatten! Fran klipporna intill sag vi upp mot Kristusstatyn. Maktigt!

Kameran vagade vi inte ha med idag...da det hander en hel del saker pa Copacabana. Strandforsaljare vimlar overallt. Det var helt enkelt sarong, solglasogon och bikini utan vaska som gallde!! Efter en harlig formiddag pa stranden begav vi oss till varat nya favvo-stalle - den storsta fruktmarknaden i Copacabana..se bild. Kopte nog allt som vi inte hade provat tidigare i fruktvag..forutom tex Mango som vi bara inte kan vara utan i Brasilien! Vi alskar Mango! I alla former!😊

Har avslutat dagen med att ga upp pa Ponta do Arpeador for att folja solnedgangen over bukten. Pa vagen hem langs Copacabanas strand hade kvallsmarknaden precis startat. Lisa kopte stensmycken och Jenny letade hippieryggsack. Ja, sa ser en semesterdag ut ungefar for oss i underbara Brasilien. I morgon blir det sockertoppen och Kristusstatyn. Boa Noite! PUSS & KRAM
Lisa och Jenny

9th June 2005

Beach
Är i Arvidsjaur på jobb! Mellan 0 och 5 grader här. Vill till beachen istället. Copacabana verkar som ett toppenställe!!! Avis? Ja! Kram på er! - Kristoffer

Tot: 0.078s; Tpl: 0.009s; cc: 7; qc: 61; dbt: 0.0521s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb