3-daagse jeeptour San Pedro de Atacama --> Uyuni

Published: March 28th 2010

Vanuit San Pedro een 3-daagse trip geboekt naar Uyuni met de jeep. Deze trip heeft 3 dagen geduurd en we waren met 2 jeeps en 12 man. We zijn om 8u 's morgens vertrokken richting de grens met Bolivie. Vervolgens zijn we voor de eerste keer gestopt bij Laguna Verde, een meer gelegen op 5000m en als het waait dan verandert de kleur van Noordzee-achtig naar fel appelblauwzeegroen, echt prachtig. Vervolgens doorgereden door het woestijnlandschap (atacama-desert is de droogste woestijn van de wereld) naar een geiserveld. Deze waren anders dan de Tatio-geisers, veel modder, veel stank en vooral veel bubbels. deze geiser was relatief gevaarlijk omdat veel plaatsen insatbiel waren om op te lopen. Vervolgens onze trip verdergezet naar laguna Colorado. Een lagune die ze op de lijst van natuurwonderen willen zetten. Deze lagune ziet rood dankzij de grote hoeveelgheid mineralen en zit vol met flamingo's. naast flamingo's liepen er ook veel lama's rond. die nacht blijven slapen in de woestijn en een schitterende sterrenhemel gezien. De volgende dag de lagunes in de Altiplano gaan bezoeken en vele rotsen gezien in het midden van de woestijn en ons dan de vraag gesteld hoe die daar terecht kunnen komen.
's avonds blijven slapen in een dorpje op 2 uur rijden van de zoutvlakten. hier hebben we voor de eerste keer lama-vlees gegeten. de volgende dag aangezet richting Uyuni om daar naar een oud treinstelsel te gaan kijken om vervolgens het hoogtepunt van deze trip te hebben: salar de Uyuni (de zoutvlakten). Toen we er aankwamen, gezien dat de zoutvlakten zijn onder gelopen en er minstens 5cm water staat. Uiteindelijk kwamen we tot het besluit dat dit het uitzicht nog mooier maakte omdat je de reflecties van de bergen hebt in het water waardoor het leek op een gigantisch meer. Die avond toegekomen in Uyuni en omdat daar niet veel te doen was, hebben we direct de bus genomen naar Potosi, de hoogste stad ter wereld ( 4600m).

Grensovergang BolivieGrensovergang Bolivie
Grensovergang Bolivie

Een vosje zoekend naar eten
Grensovergang BolivieGrensovergang Bolivie
Grensovergang Bolivie

Overstappen van de mini-bus in onze jeep
LaguneLagune
Lagune

De weerpiegeling van de bergen was schitterend om te zien
Laguna verdeLaguna verde
Laguna verde

Deze lagune op 5000m hoogte kleurde groen als de wind begon te waaien. je ziet hier de overgang naar appelblauwzeegroen
wcwc
wc

De kaka moet in het achterste gaatje zoals je ziet en de pipi vanvoor.
Boliviaanse deurBoliviaanse deur
Boliviaanse deur

oeps, bart heeft problemen
Boliviaanse deurBoliviaanse deur
Boliviaanse deur

...en Ellen niet

Tot: 0.1s; Tpl: 0.012s; cc: 8; qc: 51; dbt: 0.0628s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb