Altiplano a Salar de Uyuni

Published: February 19th 2008

So we went for a 4 day trip to Altiplano and Salar de Uyuni. We went with one more jeep from the same company. It was good because it is the rainy season and we could help each other in the case of problem. Because the roads were muddy, the rivers were high. We had a real 4WD experience. And our drivers had a really hard work sometimes to get through some places. But we did it slowly. We could see big part of the country - desert, snowy mountains, colourfull lagunas, volcanos, geysers and also animals. We were in the altitude 3500 - 5000 m. We enjoyed this trip very much. We could go to the Salar de Uyuni just to the part of it because it is under water now. So we did at least 30 minutes trip to the salt hotel through this salty lake. It looked very strange to drive in the water 😊

Tak v obdobi dazdov sme si zaplatili vylet na Salar de Uyuni a okolite Altiplano. Tento vylet mal zaroven tu prakticku stranku, ze nas posunul na nasej ceste pozadovanym smerom tak sme usetrili trosku za autobus.
Trochu som si predstavovoal, ze to bude ako v Thajsku v obdobi dazdov a aj ze dzip bude vyzerat podobne - no tu je podstatne chladnejsie a nastastie aj dzip vyzeral inak, bol kryty a v podstate taky na aky sme zvyknuty z nasich krajin. Prvy den nasej 4-dennej cesty sme nalozili svoje velke batohy na strechu dzipu a vyrazili sme po cestach necestach do vysok okolo 4000 m.n.m. Po dvoch dnoch stravenych na 2900
v Tupize sme si povedali, ze by to mala byt pohoda a tak aj bolo. Z tej istej cestovky isiel aj dalsi dzip, takze sme boli dvaja a soferi si mohli navzajom pomahat a myslim, ze ich zarobok bol poctivo odpracovany - nie raz v dazdi vybiehali von s lopatami, aby upravili cestu tak, aby sa dalo prejst, prip. pozriet hlbku rieky (to pozerali tak, ze tam hodili kamen, ktory vzdy zmizol pod hladinou, takze neviem presne co im to povedalo). V dzipe sa s nami viezla aj manzelka vodica (vyborne nam varila) a ich maly syn, ktory nas obveseloval vselicim co robil a vravel a celu cestu som si vravel, aky je ten maly kludny (mal asi 7-8 rokov). Az ku koncu som si vsimol, ze sa vsetci traja soferovci castuju hojne kokou a myslim, ze to ich vsetkych dostatocne skludnovalo. Prvy den sme spali na 4200 v nejakej chajde, ktoru sme ani nevideli, lebo sme prisli aj odchadzali za tmy, dalsi den asi 4100 v nejakom mestecku ako aj treti den. Pocas celej cesty sme mali paradne vyhlady na vselijake zasnezene kopce, fotit sa dalo len ked bola prestavka, takze sme trochu aj nadavali, ze organizovany vylet si uz nevezmeme, lebo vidime tolko pekneho a nemozeme to zachytit, ale do tychto koncin by sme sa asi sami tazko dostali. Treti a stvrty den sa nam pacil asi najviac - videli sme kopec lagun vselijakych farieb, plameniaky prehrabavajuce sa v slanej vode za tym zasnezene kopce a
vsetko zasadene v takom hnedom piescitom prostredi, takze to pekne kontrastilo 😊. Ku koncu 3. dna sme sa vyviezli do vysky 5000 m.n.m (co je nas osobny rekord) ku gejzirom, ktore za to moc nestali, lebo
nestriekali, ale sa len dymilo zo zeme a mne tam prislo pekne zle od zaludka, takze som sa v ten den nemohol naplno venovat skvelej veceri. Darmo taka vyska uz spravi svoje. Ale Sona bola v pohode - taka je to vyborna manzelka, to aby bolo vsetkym jasne. Salar ako to v tomto obdobi byva je pod vodou, takze nekonecnu slanu plochu sme videli pod 10-40 cm vrstvou vody, cez ktoru sme sa prebijali na dzipe asi 30 minut k hoteliku postavenom zo solnych tehal az som si myslel, ze idem na lodke. Ale zase rovna vodna plocha pekne zrkadli vsetko co je nad nou, v tomto pripade najma mraky a spicky nejakych vzdialenych kopcov, ktore nevidno cele vraj kvoli zemskemu zaobleniu.
Este zaujimavost na zaver - osadenstvo druheho dzipu z tej istej cestovky co isiel s nami to mali za tie iste prachy (dolezity udaj) trochu horsie - celu cestu museli mat otvorene (nie len pootvorene) okna, aby sa im nezarosovali, takze mali poriadnu kosu, jedla dostavali menej a ich sofer sa pred kazdym tazsim miestom prezehnal co ich dost desilo.

Vodic so zenouVodic so zenou
Vodic so zenou

pri priprave nasho obeda (mnam)

20th February 2008

ahojte
Ahojte cestovatelia , obcas zxajdem na tuto stranku a len cumim kde uz ste vsade boli a len ticho zavidim :) .vela zdaru v dalsom cestovani praje zo slovenka majo z.

Tot: 0.128s; Tpl: 0.014s; cc: 22; qc: 84; dbt: 0.0903s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb