Lago Titicaca

South America » Bolivia » La Paz Department » Sorata
July 28th 2007
Published: August 5th 2007

Hola chicas y chicos.

Wat doe je tussen 2 trektochten door?

- Genieten van de prachtige, zonnige Andeszon!
- Een stoffig namiddagje doorbrengen in de laadbak van een vrachtwagen temidden de bergen.
- Rondslenteren in Cusco en je buikje vullen met lekkere Chicha (dubieus gebrouwen maisbier, dat geserveerd wordt in bouwvallige huisjes, waar een rode plastiekzak aan een stok buitenhangt ). We drinken er de kleinste potten (bijna 1 liter /pp), wat nog weinig is gezien de locals hier hele bidons (8 liter) komen vullen.
- Een treinreis die ons vanuit de vruchtbare Urubamba-vallei in Cusco, naar de droge Altiplano aan het hoogste bevaarbare meer ter wereld Lago Titicaca (de natuurlijke grens tussen Peru en Bolivia) brengt.
- We genieten van de gezellige Zuid-Amerikaanse sfeer op de straten van Puno, waar bij laatavond de mensen massaal op straat komen om bij elkaar te zijn en handel te voeren. Wat een sociale sfeer hierst hier toch! Net Belgie... NOT!
- We ontbijten om 06u s'morgens in stalletjes langs de straat, waar een soort Taatjespap van quinoa, ei, melk en kaas in ons bord beland. We krijgen ongewild een 2e portie te verorberen, genoeg energie om een dagje op de bus
Isla Del Sol caminandoIsla Del Sol caminandoIsla Del Sol caminando

wandelend langsheen pre-Inca paden op de ruggegraat van het eiland van de zon
door te brengen.
- We komen Bolivia binnen via het zonnige Copacabana, waar een volgepropte boot ons naar het rustige Isla Del Sol (waar de zon geboren zou zijn) op Lago Titicaca brengt. We chillen er op los. De zichten op de besneeuwde Cordillera Real (de Boliviaanse Andes)zijn grandioos.

We zijn in Sorata, aan de voet van de Cordillera Real. De gids is gehuurd. De ezels staan klaar. Eten voor 12 dagen is ingekocht.

We zijn klaar voor 160 km bergwandelen doorheen de Cordillera Real vanaf Sorata (aan de voet van Illampu - 6338m) tot aan de Huayna Potosi (6088m). 20 passen van boven de 4500m (met de obligate 5000m kleppers). 12000m stijgen en dalen.

Indien we bij aankomst aan de berghut aan de voet van de Huayna Potosi (6088m) nog fit genoeg zijn, wagen we ons aan een beklimming van deze 6000-er (met alpiene berggids).

Tot binnen 2 weken!

Katrijn en Steve

vanuit Bolivia, la linda!

CopacabanaCopacabana
Copacabana

dorst...
Isla Del Sol romanticoIsla Del Sol romantico
Isla Del Sol romantico

eiland van de zon op het titicacameer met op de achtergrond de Cordillera Real die we de volgende 2 weken gaan traverseren...

Tot: 0.183s; Tpl: 0.011s; cc: 24; qc: 90; dbt: 0.0921s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb