Fin del Mundo


Advertisement
Argentina's flag
South America » Argentina » Tierra del Fuego » Ushuaia
February 28th 2007
Published: February 28th 2007
Edit Blog Post

TankstationTankstationTankstation

Tankstation in Tigre
Vorige week was alweer de derde en laatste week in Buenos Aires. Dat betekende nog een weekje Spaanse les en genieten van het warme weer… De laatste week was erg leuk. Veel voetbal gekeken met de mensen in het hostel (met een pilsie erbij, oude tijden herleven) en nog een paar kleine uitstapjes gemaakt in en rond Buenos Aires met de mensen van de klas. Zo zijn we naar Tigre (het plaatselijke Giethoorn) en naar Feria de Matadores (markt/festival, met muziek, carnaval, eten en drinken) geweest. Ook nog een keer naar een feestje gegaan: dikke prima dus.

Afgelopen zondag tas gepakt en nog snel wat eten in het eet/drinklokaal op de hoek, alvorens op tijd te gaan slapen. Dit is een plek waar veel locals komen, waarschijnlijk omdat het zo goedkoop is (zo zag het gebouw er ook uit trouwens). Ik bestelde een milanesa en biertje (ze hadden niet kleiner dan een liter) en kon mooi tegelijkertijd het voetbal op tv kijken. Ik raakte al snel aan de praat met twee Argentijnen van een jaar of 40, die in de buurt woonden. Ze vonden het echt schitterend om met een Hollander te ouwehoeren en samen wat te drinken. Voor mij
WegwijzerWegwijzerWegwijzer

Ushuaia
was het leuk dat ik vrij aardig met ze kon communiceren, al werd een van de twee al snel onverstaanbaar waarschijnlijk als gevolg van de nieuwe drank die in hoog tempo werd aangerukt. In de anderhalf uur die we zaten te praten is me een baan aangeboden (als glaszetter), ben ik uitgenodigd naar hun familie te komen voor een asado (bbq), kreeg ik hun telefoonnummers als ik wat geregeld moest hebben, werd me gevraagd of ik geen hoogblonde Nederlandse kon regelen voor de zoons van een van die kerels etc. Toen ik ging kreeg ik omhelzingen alsof ik hen al tien jaar kende.....Erg tof dus.

Op dit moment zit ik in Ushuaia in Tierra del Fuego (Vuurland). Deze stad is de meest zuidelijke op aarde en wordt ook wel het “Fin del Mundo” (einde van de wereld) genoemd en ligt op dik 3000 km van Buenos Aires en zo´n 1000 km van de Zuidpool. Maandagochtend vroeg had ik een vlucht van 3,5 uur naar het uiterste zuiden van het land, met een verandering van 35 graden op zondag in Buenos Aires naar 5 graden in Ushuaia... Bovendien regende het, wat betekende dat het sneeuwde in de bergen die rond
LagoLagoLago

Lago Roca
de stad liggen. Aangekomen in het hostel, raakte ik al snel aan de praat mensen van allerlei pluimage en werd snel duidelijk dat ik me hier wel zou vermaken als het weer maar een beetje goed zou worden.....

En dat werd het dinsdag. Daarom meteen erop uit om het Nationaal Park Tierra del Fuego te verkennen. Met een groepje uit het hostel hebben de bus gepakt en uiteindelijk hebben we “Cerro Guanaco” beklommen. Er lag een mooie route vanaf zeeniveau nar de top van deze heuvel/berg van zo´n 1000 meter hoog. De boomgrens ligt hier op 600 meter en gezien het weer van de dag ervoor kwamen we vrij snel in de sneeuw. Dit betekende dat het steile pad zeer glibberig was, maar het uitzicht op de top maakte het de inspanning helemaal waar. Hopelijk kan ik de komende dagen nog een aantal van deze trips maken.

Het is eigenlijk geen goed teken dat ik nu achter de pc zit: kloteweer dus. Al belooft het vanmiddag beter te worden. Ik blijf nog tot het weekend in Ushuaia en zal daarna mijn reis voortzetten richting Torres del Paine in Chili. Tot de volgende keer, groeten Geert.



Additional photos below
Photos: 5, Displayed: 5


Advertisement

VistaVista
Vista

Uitzicht vanaf Cerro Guanaco
TopTop
Top

Op de top!


Tot: 0.06s; Tpl: 0.01s; cc: 12; qc: 58; dbt: 0.0369s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb