Salta

South America » Argentina » Salta » Salta
December 14th 2013
Published: December 14th 2013

Salta - skulle efter sigende være en perle i det nordlige Argentina. Men ulig Steinbecks perlefiskeren lykkedes det os aldrig helt at finde perlen i Salta by. Den var fattig, rodet, urolig og med meget få rimelige restauranter eller cafeer.

Den sidste aften var der store demonstrationer i byen, som der har været i mange områder for nylig i Argentina. Det lokale politi havde derfor beordret alle butikker til at afskærme deres forretninger for at undgå plyndringer efter demonstrationen.

Dog fandt vi et lille dejligt hotel ved byens Cathedral, og vi havde en vidunderlige dagstur i lejet bil til Cachi, hvor vi passerede fantastiske kaktuslandskaber, bjerge mv. Vi kom her op i 3000 meters hoejde, og stiftede for første gang bekendskab med coco theen, som skal blive vores foretrukne væske i det høje Peru !

Tot: 0.179s; Tpl: 0.01s; cc: 17; qc: 59; dbt: 0.0625s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb