Buenos Aires

Argentina's flag
South America » Argentina » Buenos Aires
December 13th 2013
Published: December 13th 2013

"Hvorfor gå i par-terapi når man kan danse tango" - Niels og Mettes møde med den Argentinske tango - Vores skønne men meget strenge lærermestre argentinske Ada og hollanske Valentyn - Vi var på verdens ældste tango klub og vi har lovet hinanden at danse tango netop der, næste gang vi kommer til Buenos Airos. Vi så en meget tyk men meget berømt tango danserinde, drak skøn Rutini vin og spiste middag sammen. Dear Ada and Valentyn, thank you for introducing us to the world of tango !

Det var bare saaaaa svært og super hårdt, men Niels siger at vi skal fortsatte med at danse tango når vi kommer hjem - Mette smiler og siger at vi helt sikkert kommer tilbage til Ada og Valentyns danse studio.

Buenos Aires har alt det som vi elsker - den er spansk, bare på den Argentinske måde! Store bøffer, vino, tango, sex og fodbold !!

En by med så mange kontraster mellem det moderne og det gamle, tango og smarte insteder, smukke gamle cafe´er og ikke mindst forsøger de at være cykelby sammen med Amsterdam og vores egen København.

Det gamle arbejder kvarter Bocca - med fodbold, tango, farvestrålende huse, en rest fra italienske immigranter, skønne gamle restauraner (bemærk billedet med halstørklaedet fra Odense Boldklub) boheme og street art .

San Telmo - et kvarter fra det 19.aarhundrede - her er en fantastisk skøn stemning, med tango, marked og vidunderlige små restauranter og barer. Vi brugte en del timer i netop det kvarter. Marco and Solange - thank you for a nice evening, enjoy the Patagonia and your christmas in Montevideo.

Den berømte kirkegård hvor Evita Peron og alle de andre rige og prominente Buenos Aires borgere ligger begravet. En by i byen - meget smukt (mon man kan reservere en plads?).

Plaza de Mayo - de forsvundne unge argentinere, som forsvandt under diktaturet i 70·erne, demonstration hver torsdag, hvor gamle mødre og fædre stadig søger efter deres forsvundne børn. Det var meget rørende og Mette var meget tæt paa at græde. Tænk sig i alle de år, har de fastholdt at tilkendegive deres savn - de har aldrig fået svar på hvor deres børn blev af..... (dog siger andre, at "madre de plaza de Mayo" er dybt korrupt, og infiltreret af mafiaen !!!)

Teater Colon - en af verdens førende opera scener - med en helt fantastisk akustik og sikken et interiøer.

Fodbold - er næsten den vigtigste del af en argentiners liv. Så Niels tog til hjemmekamp med Boca Juniors, en skidt spillet kamp paå en bombekrater af et stadion, men STEMNINGEN ! De 40.000 tilskuere sang ALLE i samtlige 90 minutter, med salsaorkester som dirigenter ! En fantastisk oplevelse.

Niels siger at Mette nu endelig har lært at drikke rigtig kaffe - nemlig Cafe cortado istedet for Cafe con leche.

Mette har endelig erkendt sin høje alder - siger Niels - nu er de første læse briller indkøbt!

Niels har købt sine første "swing" sko - Mette siger at hun kommer til at tænke på Fred Astaire.

Tot: 0.241s; Tpl: 0.011s; cc: 14; qc: 61; dbt: 0.0681s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 2; ; mem: 1.1mb