Happy new year from Argentina


Advertisement
Published: January 5th 2007
Edit Blog Post

Total Distance: 0 miles / 0 kmMouse: 0,0

Bariloche, El Bolson


Eerst iedereen een super nieuwjaar toegewenst natuurlijk.

Zo, nu dan het eerste echte verslag uit Argentinië, Bariloche om precies te zijn. Nadat ik me, zoals al eerder vermeld, eerst 2 dagen in het feestgedruis had gestort werd het wel weer tijd om actief bezig te zijn. Eerst was ik nog van hostal veranderd, het eerste hostal had allemaal reserveringen dus ik moest verkassen. Lekker hoor, eerst tot 5 uur stappen en dan voor 10:00 a.m. vertrekken (check out time) en dat op 24 december. Het lijkt bijna wel het ideale kerstverhaal van jozef en maria op zoek naar een slaapplaats de dag voor kerstmis. Gelukkig hoefde ik niet in een stal te slapen en vond ik plek in hostal El Gaucho. Een relaxed hostal waar ik zowaar weer enkele bekenden ontmoette vanuit Chile. Kerstavond hebben we gezellig in het hostal gevierd, rustig aan hoor, flesje wijn etc.

De volgende dag (1e kerstdag) heb ik een mountainbike gehuurd om het Circuito Chico te fietsen. Een fietstocht van 30 km door een werkelijk prachtig landschap van meren, (schier)eilanden, bergen. Enfin, de foto´s spreken voor zich lijkt me. Tijdens de route kon je nog 2 kleine wandeltochten doen met ook weer schitterende uitzichten, echt ik bleef foto´s maken. Halverwege kwam ik een engels stel tegen die ik vanuit de eerste 2 partydagen kon. Toppergasten, die gozer had z´n eigen kroegentocht gemaakt en wilde dat idee verkopen aan de tourist information. Die waren geloof ik niet zo enthousiast als hij. Maar, ook zij vonden het tijd voor wat fysieke inspanning en zo zijn we samen verder gefietst.

De volgende dag ben ik met Chris, een engelsman die in Buenos Aires werkt en nu op vakantie was, gaan raften. Het was weer een Camel trophy-achtige rit er naartoe maar dat ben ik inmiddels wel gewend. De rivier was in een nationaal park op de grens van Chile en Argentinië, wederom schitterend om te zien. Door de vele regenval was het behoorlijk spectaculair moet ik zeggen. Bij de eerste de beste rapid vloog er in de boot voor ons 5 man uit, inclusief de gids! Daarna werd er bij elke rapid heel duidelijk gezegd hoe en wat we moesten sturen, roeien etc. Aan het eind waren we de grens met Chile gepasseerd, dat was ook de reden dat we ons paspoort mee moesten nemen. Geinig om mee te maken, terug met het busje naar
Llao Llao HotelLlao Llao HotelLlao Llao Hotel

Most expensive hotel in Argentina
het basiskamp passeerden we echt midden in de bergen op een zandweggetje een grenspost. In het basiskamp hadden we een echte argentijnse asado (een soort bbq). De argentijnen zijn echt super trots op hun vlees en de asado. Het is superlekker en veellllll!!! Wij hoefden dus geen avondeten meer. Echt, als je van vlees houdt dan is dit het land om heen te gaan. Als je vegetariër bent, dan wordt het echt lastig. Dat snappen ze gewoon niet.

In het hostal verbleven inmiddels al een paar dagen 2 echt amerikaanse cowboys die hier paarden vervoeren en vangen op de grote ranches. Soms leek het echt een film, zoals crocodile dundee in New York of zo. Ze hadden echt zo´n cowboyhoed, laarzen, spijkerbroek en spijkerblouse. Nu hadden ze even geen werk maar hun verhalen waren echt bijzonder. Op een gegeven moment kregen ze een soort cult status in het hostal. En drinken dat die lui konden, heb ik echt nog nooit gezien. Om kerst te vieren waren ze om 10:00 am begonnen en Chris vertelde me dat ie ze om 07:30 am de volgende dag zijn kamer hoorde binnenkomen. En geloof me, hun drinktempo was niet rustig aan. Gelukkig sliepen ze niet op mijn kamer.

De dag na het raften heb ik mijn eerste trekking van meerdere dagen gedaan. Het weer was prima en de bergen fantastisch. Zie wederom de foto´s, ik had er wel honderden kunnen uploaden. Er stond 3 dagen voor maar het ging zo lekker dat ik de dag 2 en 3 in 1 dag heb gedaan. Achteraf was dat misschien iets teveel van het goede. Het was behoorlijk pittig, 2 keer over besneeuwde bergen getrokken.
Terug in hostal kwam ik een nederlandse gozer, Rob, tegen die ik van Castro, Chile kon. Geinig om nu langzamerhand allerlei bekenden te ontmoeten.
De laatste dag heb ik nog een boottocht op het meer gemaakt naar een eiland met hele zeldzame bomen, arranyes. Was niet echt een topper, veel te toeristisch, je kan niet alles hebben.
Om ons afscheid van Bariloche te vieren zijn we de laatste avond met z´n vieren (Kirsten en Conor uit Engeland, Daniël uit Zwitersland en ikke) uit eten geweest in 1 van de betere restaurants. Inclusief wijn, groenten en de lekkerste biefstukken (3 stuks, heel normaal hier!!??) ooit koste me dat welgeteld, 11 Euri´s.

Toen naar El Bolson vertrokken, een voormalig hippie dorp uit de jaren zeventig. Zee relaxed sfeer hier, veel reggae, dreadlocks, huisgebrouwen bier en trommelmuziek. Net een zeer goed nieuwjaarsfeest meegemaakt (foto´s volgen nog). Een argentijns stel uit Buenos Aires organiseerde een asado op de camping vlakbij. Op oudjaarsdag heb ik meegeholpen om het vlees, wijn, bier etc. te kopen. Leuk hoor om bij de slager een half lam te bestellen. Want ja, er moet natuurlijk wel veel vlees op die asado. Daniël die ik uit Bariloche kon kwam inmiddels ook helpen samen met andere argentijnen uit het hostal. Op de camping werd het een groot feest met de andere campinggasten, allemaal argentijnen. Toen alle drank rond 2 uur op was hebben het nieuwe jaar verder gevierd in de lokale, populaire bar. Sluitingstijden hebben ze hier niet dus dat is mooi makkelijk. Vandaag dus een beetje brak. Morgen gaan Daniël, Jerman en Julietta en ik een trekking van 3 dagen doen, tijd voor actie.

Oh ja, voor ik het vergeet wil nogmaals mijn Rabo collega´s super bedanken voor de ipod met boxen. Dat is tot op heden dus een absoluut succes!!! Ik steel echt de show met dat ding.

English version:

As a said before in the
Me and the Llao LlaoMe and the Llao LlaoMe and the Llao Llao

Best point of view during the cycling tour
other blog, it was time for some action after some days of partying in Bariloche, Argentina. First i had to change my hostal as it was full with reservations. So there i was at 24 december, just after 5 hours of sleep and hard partying at the night, looking for a place to sleep. I think the same happend to some people called Jozef and Maria about 2000 years ago. But luckily i found a good other hostal, called El Gaucho. I met some people i knew from Chile. We took it easy to celebrate christmas, just cosy in the hostal with some wine etc.

The first christmas day i did a cycling tour, was great. Look at the pictures. Halfway i met an english couple i knew from one of the partynigts. So we finished the tour together.

The second christmas day i went rafting with Chris, an english guy who works in Buenos Aires. The ride to the basecamp was like a camel trophy ride but i am getting used to that now. It was on the border with Chile, we even crossed the border with our raft. The sight was great (national park) and due to the rainfall the rafting was spectacular. At one of the first rapids, 5 people in the raft in front of us fell out, including the guide. After that we had an asado (argentine bbq) with as much meat as you can eat.

After christmas i went trekking in the mountains, slept in a refugio. The whole tour was 3 days but i felt good and did it in 2. It was pretty demanding, crossed two passes in the snow and walked the second day for 10 hours. Back in the hostal i met Rob, a dutch guy i knew from Castro, Chile. The last day a did a tour to some islands in the lake but that was a bit boring. You can´t have it all. So time to move on. To celebrate our last day in Bariloche, i went out eating with Kirsten and Conor from England and Daniel from Switzerland. The food (especially the meat) was great, best steak i ever eat. And the size, 3 times more than in Holland. Including wine, etc cost me only 11 Euro!!!!

So now i am in El Bolson, a former hippie town with a relaxing atmosphere. Lots of reggae, dreadlocks, homebrewn beer, music etc. Had a really good newyearsparty (pictures will follow later), an argentine couple (jerman and julietta) organised an asado and me and daniel, who also travelled to El Bolson, helped them. We bought al the meat, wine, beer etc. We started at 7 to make the fire and later the other people from the hostal came. Also the argentines on the campsite joined and we had a great party. After we finished all the wines, beers at 2 in the night, we continued at the local, popular bar till, ........ i don´t know anymore but it was late. I woke up at 4 p.m. and have a little bit of an hangover.

Tomorrow, Daniel, Jerman and Julietta and I gonna make a trekking for 3 days in this area, time for some action.
Oh, and off course a happy new year to everyone!!!


Additional photos below
Photos: 16, Displayed: 16


Advertisement

Refugio FreyRefugio Frey
Refugio Frey

First night spent in the mountains.
Nice river to cross?!Nice river to cross?!
Nice river to cross?!

With only a rope, see next picture
And the last one of the lake around BarilocheAnd the last one of the lake around Bariloche
And the last one of the lake around Bariloche

Could have upload hundreds of them


5th January 2007

Onderweg
Hai Yvonne, Goed dat je nu ook "on the road" gaat. Ik zat net je foto´s op my spaces te bekijken. Zo te zien vermaken jullie (in ieder geval Julia en jij) je prima. Leuke foto´s hoor. Ik vertrek vandaag met Daniël naar Esquel, we hebben net een zware 3 daagse hike achter de rug en zijn gisteren behoorlijk zwaar wezen tafelen. Ik ga denk ik naar Futaleufu in Chile voor de mega rafting daar, goede verhalen over gehoord. Daarna richting El Calafate en El Chaten in het zuiden. We houden contact, zou lachuh zijn om elkaar weer te zien!
5th January 2007

Game on!
Hee Erik, bedankt voor je toffe berichten vanuit het zuidelijk halfrond. Geniet ervan daar, we houden de verrichtingen van Barney wel in de gaten voor je: die bolle heeft van the power gewonnen en is nu kampioen van de PDC. Beste wensen voor dit nieuwe jaar. Bom ano novo! Marcelo
5th January 2007

Gave foto's...!!!! Voor jou ook 't beste voor 2007!!! Bart
6th January 2007

happy 2007
ha erik, het allerbeste voor 2007 hè, ouwe ... kom nu net uit reinders (1e vrijdag) en lees je laatste verhaal. mooi!!!!! ik vind jouw verhalen prachtig ook al is het niets voor mij, zo ver van m'n fam. vers van de pers: bea gaat op 30 april op de dieze varen..... veel plezier en groeten vanuit 's-hertogenbosch
7th January 2007

NL Update
Erik, Na enig speurwerk heb ik je weten te vinden. Gezond 2007 en funn op je sabatical gewenst. Zi te lezen vermaak je je prima. Ajax sucks en kan het kampioenschap al vergeten. PSV onbetwist de beste. AEX is door de 500, maar nu even teruggezakt. Met de juiste aandelen gaat het in 2007 goedkomen. Heb je de juiste keuze gemaakt? Dan je budgetair langer wegblijven. Loop nu met Bas op woensdag en zit met Peter van B. bij Jerry's aan het staal. Nog steeds actief bij AzG en strijk m'n premie op tot 31 maart. Bezig met een Zuid Afrika avontuur, vertel je meer als er duidelijkheid is. Take care ...! Robbert rvdhoogen@tadorna.nl
9th January 2007

heee Erik
Jij ook de beste wensen voor 2007! We lezen met veel plezier je verhalen Blij dat je zoveel plezier hebt van de Ipod! Groeten van je ons allemaal!

Tot: 0.131s; Tpl: 0.014s; cc: 21; qc: 84; dbt: 0.0915s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.3mb