Continued..

South America » Argentina » Misiones » Puerto Iguazú
December 27th 2011
Published: December 27th 2011

Aanschouw het vervolg..

De busrit naar de jungle (Rurrenabaque) was op zijn minst memorabel. We hebben vele afgronden gezien en vele brainbreakers tegemoet gekomen om uit te zoeken hoe alle voertuigen dezelfde smalle, gladde weg konden afleggen. Vooral 's nachts.. Laten we het bij 'memorabel' houden 😉 Op de heenweg hebben we er 22u over gedaan met de bus en op de terugweg 35min met de (minimini)vlieger.. De eerste dag hebben we een rondvaart gemaakt op de rivier om dieren te spotten. We hebben schildpadden, ara's, verschillende soorten apen, krokodillen, roze dolfijnen en vele vele vogels gezien! 's Nachts gingen we opnieuw de rivier op om op zoek te gaan naar aligators en krokodillen. We hebben er vele gezien en ik heb zelfs een baby-versie vastgehouden!! De tweede dag zijn we op zoek gegaan naar anaconda's. Daarvoor moesten we door een vies vuil moeras en het water kwam tot aan onze kin bbrrr en stinken dat dat deed! Leuk weetje: we hebben na de terugkomst van de jungle met veeeeel schaamte onze kleren naar een wasserij gebracht.. Veeeel schaamte :D Jammer genoeg geen anaconda's gevonden, wel opnieuw krokodillen en aligators maar vooral heeeel veeel muggen (onbeschrijfbare hoeveelheid, onbeschrijfbaar irritatie-gehalte)!! Op het einde van de dag zijn we nog een tarantula tegengekomen.. in ons kamp 😊 De derde en laatste dag zijn we vroeg opgestaan om de zonsopgang te zien en later zijn we pirana's gaan vangen. Ook hier dikke pech want niemand van ons had het geluk ene te vangen. De volledige 3 dagen zat er aan ons kamp (nog geen 1m verder in het water) een kaaiman (krokodil) te loeren. Toen we vroegen aan onze gids wat hij daar deed, zei hij dat hij aan't jagen was. We hadden namelijk katjes bij ons in't kamp.. Het was een onvergetelijke ervaring maar de muggen waren jammer genoeg nog onvergetelijker en de gevolgen zijn nog steeds aanwezig 😞
Na de jungle zijn we richting Argentinie (Salta) getrokken. Hier hebben we de 'salinas grandes' bezocht, dit zijn grote zoutvlakten (212 km²) waar ik even mijn voeten in een zoutbadje kon laten 'genezen' van de vele wondjes van de muggenbeten (waarom wou ik dat proberen?! aaauuuuwwww)! Ook Vanessa werd niet gespaard.. Op weg naar de zoutvlakten sprong een raam van de bus waardoor alle glasscherven in het rond vlogen. Vanessa zat naast dit raam maar is gelukkig een straffe madam die er maar enkele schaafwonden maar vooral een stilstaand hart aan overhield 😊 De volgende dag huurden we een auto en bezochtten we Cafayate. Hier zijn vele natuurlijke rotsformaties met ongelooflijk veel kleurschakeringen! Er zijn ook enkele beroemde vormen zoals de titanic, een kikker, het amfitheater, enzovoort.. Maar met een beetje fantasie (en dat heb ik wel) kon je vele dingen herkennen in de rotsen!
Op het moment zitten we in Iguazu waar de watervallen onmenselijk mooi zijn!! Meer nieuws daarover volgt nog..

Iedereen nog fijne feestdagen en alvast 3 dikke kussen voor nieuwjaar!!

31st December 2011

;
..het is leuk te weten dat mijn bericht goed is aangekomen ,hier in genk is het al de hele week slecht weer maar voor de rest is alles in orde , van het gene dat ik al heb kunnen lezen is het wel een unieke levens ervaring geniet er alvast van en de groetjes ginder tot binnenkort kijk er al naar uit voor het volgende verslag kusjes anouk papa en mama en de beste wensen voor het nieuwe jaar

Tot: 0.064s; Tpl: 0.009s; cc: 7; qc: 44; dbt: 0.0424s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb