De langverwachte update..

Published: December 24th 2011

Hoi iedereen!!

Na vele aanzoeken is hier een vervolg van onze avonturen..
Het heeft een tijdje geduurd deze keer aangezien ik erg ziek ben geweest! En we zijn ook veel onderweg geweest.. Eens nagaan welke herinneringen ik nog kan oprakelen voor jullie 😉
We hebben de drijvende Uros-eilanden bezocht. Het was ongelooflijk om te zien hoe deze mensen deze eilandjes hebben 'gebouwd' op het Titicaca-meer, het hoogst bevaardbare meer ter wereld! Alles was heel old-school en back to the basics tot we opeens.. een zonnepaneel zagen haha! Best wel grappig binnen het hele plaatje.. Deze hadden ze nog maar enkele jaren voor verlichting, radio en een zwart-wittelevisie. We mochten de lokale kledij aantrekken en jawel.. Ik voelde me helemaal in mijn element :D We hebben ook een nacht doorgebracht op een nabijgelegen eiland maar dit was geen drijvend eiland. Dit vond ik superjammer want wou graag die ervaring meemaken. We verbleven bij een lokale familie maar de sfeer was nogal stroef. Deze families ontvangen zo goed als wekelijks toeristen die dan in hun huis mogen blijven slapen en waar ze voor koken. Later zijn we erachter gekomen dat ze daar helemaal niet zonen, dat het enkel huisjes zijn om de toeristen te ontvangen. Allemaal een beetje jammer aangezien het zo gemaakt overkwam.. Onderweg naar het eerste eilandje viel de boot meerdere malen stil, blijkbaar marcheerde een bepaald deel van de tank niet goed waardoor we steeds zonder benzine vielen. Nu vonden ze geen betere oplossing dan ons (zijdelings?!) aan een andere boot vast te binden en zo verder te varen Allemaal goed en wel.. Tot die boot ook een probleem had met de benzine 😊 Uiteindelijk (lees: enkele uren later) zijn we dan toch terug in gang geraakt en hebben we de andere boot wijselijk achter gelaten haha! Het was mich wier een avontuur zenne 😉
Hierna zijn we richting Bolivia vertrokken (La Paz). Jongens jongens jongens toch, wat kunnen ze daar nog wat van ons leren! Aan de grenscontrole hebben we zo een 1,5u aangeschoven voor onze stempel om Bolivia te verlaten! Er was 1 hokje (of kiekekot, hoe je het wilt noemen) voor iedereen, dat zijn dus alle mensen die Bolivia verlaten of inkomen, toeristen of lokale inwoners, enzovoort.. Iedereen gaat dezelfde deur binnen en jawel.. langs deze deur gaan we ook weer naar buiten! Bolivia verlaten of binnenkomen is met andere zoorden een toeristische attractie op zich 😉 Nog geen 10 meter verder waren we op een minuut klaar om Argentinie binnen te mogen gaan. Grappig contrast (alhoewel op dat moment niet zo) tussen de 2 controleposten nog geen scheet van elkaar vandaan! De stad 'La Paz' is heel toeristisch maar buiten vele soevenierwinkeltjes en shoppings is er maar weinig te beleven. Behalve het verkeer dan natuurlijk!! 'Normale' voetgangers zijn 50 punten waard, snel overstekende voetgangers 100 punten, oudjes/kinderen/toeristen 120 punten en andere auto's rammen levert je elke keer 15 bonuspunten op 😉
Vanuit 'La Paz' zijn we de pampa's (jungle) ingetrokken! Maar dit is to be continued.. (aangezien ik nu de bus opstap naar Iguazu om kerstavond op de bus te vieren)!

Hele fijne feestdagen iedereen!! Geniet ervan met vrienden en familie!
Tot snellll Xxx

Tot: 0.071s; Tpl: 0.009s; cc: 10; qc: 51; dbt: 0.0441s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb