Buenos Aires


Advertisement
Argentina's flag
South America » Argentina » Buenos Aires
February 13th 2007
Published: February 13th 2007
Edit Blog Post

Plaza de MayoPlaza de MayoPlaza de Mayo

Plaza de Mayo
De hoofdstad van Argentinië, dat is waar ik me sinds 4 februari bevind. Na een lange vlucht (onder leiding van kapitein Ortega) kwam ik op zondagochtend aan in deze metropool. Want zo kun je deze stad wel noemen. Met 13 miljoen inwoners is (Gran) Buenos Aires wel even wat anders dan Hulsel. Een ding is zeker: deze stad leeft. Er is heel veel te zien en te beleven en het is er altijd en overal druk. De Subte (metro), die ik elke ochtend neem is altijd afgeladen vol en snikheet, maar ook dat went. Het is hier nu zomer, wat betekent dat het zo´n 30 graden is. Het is erg vochtig en daarom is het regelmatig bewolkt en regent het zo af en toe een buitje. Eigenlijk is dat niet erg omdat het daarna veel aangenamer is.

Ondanks het feit dat ik me na mijn afstuderen heb voorgenomen niet teveel na te denken over verkeer, is het toch fascinerend om te zien hoe het er hier op straat aan toe gaat. Zo is bijvoorbeeld “Avenida 9 de Julio”, volgens de Argentijnen de breedste straat ter wereld, met 2 keer 8 rijstroken en daarbij nog ventwegen, erg imponerend. Verder lijkt de
ObeliskObeliskObelisk

Obelisk
voetganger hier nauwelijks rechten te hebben.......dat is dus oppassen geblazen.

In een van de volgende berichten zal ik wat meer vertellen over de stad en haar inwoners, maar ik zal nu wat vertellen over mijn bezigheden van de afgelopen week, en ook wat ik de komende weken wil doen.

Zondagochtend, na het afhandelen van de douanezaken, heb ik de bus en daarna de metro genomen, en ben ik naar het hostel gegaan waar via internet ik een kamer heb geregeld. Het hostel ligt vlak bij het centrum van de stad in de wijk Balvanera. Ik was erg vermoeid van de reis (en van de weken ervoor) en heb de zondag vooral slapend doorgebracht. Het hostel is erg netjes en vrij rustig. Er zitten redelijk wat Zuid-Amerikanen die in Buenos Aires willen komen studeren en op zoek zijn naar een kamer. Eigenlijk is dit dit alleen maar goed, zo oefen ik mijn Spaans tenminste. En ik drink met hen zo nu en dan “mate”, een typisch Argentijns gebruik. Dit is een kruidenthee wat je uit met een rietje uit een soort kom drinkt.

Maandag ben ik op zoek gegaan naar een talenschool. De eerste weken wil ik namelijk
Typisch Buenos AiresTypisch Buenos AiresTypisch Buenos Aires

Typisch Buenos Aires
graag wat Spaans bijleren en tegelijkertijd de stad een beetje verkennen. Via internet had ik een talenschool gevonden en na het invullen van een test kreeg ik meteen 2 uur individuele les, zodat ik dinsdag mooi kon instromen bij een groep die al op maandag was begonnen. Zoals ik wel verwachtte is mijn kennis van de grammatica nog steeds vrij beperkt. Zeker het onder de knie krijgen van de werkwoorden (verleden tijden) is een hele worsteling.

Toch begon ik dinsdag met goede moed aan de lessen. Samen met 3 Amerikanen, 2 Brazilianen en een Duitse, krijg ik iedere dag van 9 tot 13.30 les. En het bevalt prima. De docenten zijn erg aardig en vertellen ons allerlei Argentijnse eigenaardigheden. Een van de docenten maakte meteen een grap over ons kroonprins. Het ging in de trant van: daar heb je de Hollanders weer die onze knappe Argenteinse vrouwen roven.......

Bovendien is de klas gezellig en zijn we al verschillende keren samen op pad geweest (stad rondkijken, terrasje pikken, concertbezoek etc.). Een aantal plekken waar ik ondertussen ben geweest zijn: el Centro (met onder meer Plaza de Mayo, bekend van de “dwaze moeders”), San Telmo, Recoleta, Puerto Madero en Palermo
Plaza de Mayo2Plaza de Mayo2Plaza de Mayo2

Nog een keer Plaza de Mayo
(zie ook foto´s). Verder ben ik zondag naar een wedstrijd van River Plate gaan kijken. De wedstrijd vond plaats in Estadio Monumental, voor ons Nederlanders een plek met niet zo´n beste herinneringen. Hier werd in 1978 namelijk de finale van Argentinië verloren. De Argentijnen zeggen nu zelf ook dat het toen allemaal niet echt netjes is gegaan...... De trip naar het stadion was wel erg gaaf. Lekker weer, geen goede wedstrijd, maar wel een 1-0 overwinning voor River Plate.

Komend weekend hoop ik naar een wedstrijd van Boca Juniors te gaan. Verder gaan we met de mensen van de klas de wijk La Boca bezoeken en naar een lokaal tangofeest (om te kijken dan). Ik hou jullie op de hoogte natuurlijk!




Additional photos below
Photos: 10, Displayed: 10


Advertisement

Basiliek RecoletaBasiliek Recoleta
Basiliek Recoleta

Basiliek Recoleta
TangoTango
Tango

Tango in San Telmo
MonumentalMonumental
Monumental

In Estadio Monumental
RiverRiver
River

Corner River
Puerto MaderoPuerto Madero
Puerto Madero

Puerto Madero
Business DistrictBusiness District
Business District

Business District


16th February 2007

Een berichtje uit Nederland
Hoi Geert, Zo te lezen vermaak jij je daar weer prima. Hier in Nederland gaat ook alles zijn gangetje. Wij zijn ons weer rustig aan het opmaken voor de carnaval. We zullen er ééntje voor je drinken en een oogje op Marly houden ;). Nog veel plezier en we lezen wel weer hoe het met je gaat. Groetjes, Dirk en Eef
16th February 2007

Klinkt weer verschrikkelijk vet allemaal. En volgens mij heeft Boca Junior Riquelme gekocht laatst, dus nog een leuk sterspelertje bekijken ook. Ik hou je site in de gaten Gertus!
21st February 2007

Reizen!
Wat cool dat je weer teruggaat naar Chili, had je heimwee? Kan het me goed voorstellen, ik vind het hier fantastisch en baal ervan dat ik zaterdag alweer vertrek... Geniet ervan! Groetjes, Anita

Tot: 0.131s; Tpl: 0.011s; cc: 11; qc: 61; dbt: 0.0329s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb