Buenos Aires, La ciudad del tango

South America » Argentina » Buenos Aires » Buenos Aires
January 3rd 2010
Published: January 24th 2010

This content requires Flash
Download the free Flash Player now!
 Video Playlist:

1: Aankomst in Buenos Aires 12 secs
2: Dakar-dorp 8 secs
Buenos Aires… de stad die nooit slaapt!!
Maandagavond 28 december aangekomen in Buenos Aires per boot vanuit Colonia de Sacramento. Een schitterende zonsondergang in zee gezien met op de achtergrond Buenos Aires die langzaam maar zeker dichterbij kwam. We hadden een hostel geboekt in het centrum, La Rocca hostel. Het bleek een groot feesthuis te zijn, er sliepen ongeveer 100 man, we kwamen rond 23 toe en iedereen was al zwaar in de drank gegaan. Iedereen begon rond 4 u aan te zetten om uit te gaan en Ellen zag haar kans om te gaan slapen. Het was rustig tot…7u en dan begon er en ochtend- afterparty waardoor we ons tot 11u op een zwaar uitgelopen cantus waanden. De avonden in het hostel waren de volgende 6 dagen vergelijkbaar.
Buenos Aires is een overweldigende stad met veel verschillende buurten met elk zijn charmes.de eerste dag is Ellen het oude centrum gaan bezoeken terwijl Bart geen afscheid kon nemen van zijn bed.
De tweede dag richting 'recoleta' gegaan. In de Lonely Planet stond er vaag iets over een kerkhof daar. Dit kerkhof is de begraafplaats van de Argentijnse elite en kan omschreven worden al seen echte stad. Kapelhoge graven met ramen en een voordeur. Als je binnenkeek zag je al de kisten staan van de hele overleden familie, Op het eerste zicht een mooi 'stadje', nadien kreeg het kerkhof eerder een eng aspect.
Naast 'recoleta' ook een bezoekje gebracht aan de 'Palermo Viejo'. Deze buurt bestaat uit vele winkels met de nieuwste trends en gezellige bartjes. Bijgevolg heeft Ellen haar koopmicroob even de vrije loop laten gaan om de dag vervolgens af te sluiten met een koude Leffe in een gezellig restaurantje met enkele fijne Hollanders.
Het nieuwe jaar zijn we ingegaan met een laat uitgelopen overprijsd hapjesdinner in de hostel gevolgd door enkele goedkope flessen champagne ( die enkelen onder ons een aantal dagen hoofdpijn bezorgden). Vervolgens afgezakt naar de Crobar, een van de vele clubs in BA.
Verder zijn we nog een kijkje gaan nemen in de felgekleurde straatjes in 'Boca' waar de tango overdag gedanst wordt op straat tussen de bars.Ook het havengebied kon niet aan onze aandacht voorbij gaan met de 'womens Bridge'.
's Avonds onze schitterende tijd in BA, la ciudad del tango, afgesloten met een decadente tangoshow inclusief 5-gangen dinner, net zoals het hoort.

Ferry Colonia-Buenos AiresFerry Colonia-Buenos Aires
Ferry Colonia-Buenos Aires

zonsondergang met aan de linkerzijde Buenos Aires
OudejaarOudejaar
Oudejaar

Ik ruik precies aan dat meisje maar dat is dus niet zo...
DakarDakar
Dakar

De dag voor de start

Tot: 0.049s; Tpl: 0.012s; cc: 9; qc: 23; dbt: 0.0277s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb