Uruguay

Uruguay's flag
South America » Uruguay » East » Punta del Diablo
December 25th 2009
Published: January 24th 2010

Aangekomen in Montevideo na opnieuw een enrom lange rit doorheen een landschap dat ons eerder deed denken aan de Hollandse vlakten.Weilanden, landbouwwerktuigen en koeien is het enige dat we hebben gezien tijdens deze 6u durende rit. Wonen hier ook mensen? 'Nee' is het antwoord. De bevolking van Uruguay telt slechts 3 miljoen mensen en... 12 miljoen koeien! De helft van de bevolking (1,5 miljoen) woont in de hoofdstad Montevideo.Stefanie was onze gastvrouw in Montevideo en heeft ons daar twee dagen onderdak geboden terwijl wij de stad verkenden en zij (stefanie en lotte) de laatste uurtjes volbrachten op de spoedafdeling. Donderdag 24 dec hebben we (na een gemiste bus) aangezet naar Punta del Diablo, een hippie-vissersdorpje waar we kerst zouden vieren. Het kerst-diner nuttigden we in een bar-restaurant op het strand. Het eten was niet echt lekker maar de sfeer was heerlijk! Kerstmis wordt in Uruguay gevierd zoals nieuwjaar bij ons. Veel jonge menses, de reggae versie van "I wish you a merry christmas", aftellen naar 12u, overal vuurwerk, een stevig feestje, en als afsluiter een kampvuur op het strand.
De dag erna hebben we surfend doorgebracht. Het goede weer waar we op gehoopt hadden bleef echter uit. Op zondag dan toch nog goed weer gehad, en een korte fotoshoot gehouden met de kerstmuts op en onze surfborden in de hand. Over kerstsfeer gesproken!
Nog een nachtje doorgebracht in Montevideo om s'ochtends vroeg de bus naar Sacramento te nemen, een historisch stadje met een fantastische zonsondergang en kleine kasseistraatjes. Van hieruit konden we de ferry nemen die ons over de rivier naar Buenos Aires bracht.

Montevideo

De kerstman was ook hier

Candombee

sexy chirurgisch pakje

sexy chirurgisch pakje

mooiste broek ever
Montevideo

Ellen en haar hoogstaande kookkunsten, zeer geconcentreerd
Montevideo

Wederom zeer geconcentreerd aan het koken
Punta Del Diablo

Kerstdiner--> het vlees was niet te vreten, maar heerlijke muziek maakte veel goed

Kampvuur op kerstavond
Punta Del Diablo

Vissersbootjes die op strand worden getrokken via een katrolsysteem

De kunst in het hostel
Punta Del Diablo

Bart wordt op armen gedragen

Vissersbootje

Vissersbootje wordt binnengehaald

De vis wordt binnengehaald

Nieuwsgierige kinderen

Tot: 0.056s; Tpl: 0.011s; cc: 14; qc: 32; dbt: 0.0298s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb