Buenos Aires 2


Advertisement
Argentina's flag
South America » Argentina » Buenos Aires » Buenos Aires
November 22nd 2007
Published: November 25th 2007
Edit Blog Post

Terug in Buenos Aires (BsAs) heb ik geboekt in het V&S hostel wat echt goed is vergeleken met de veel van de andere hostels. Het is gevestigd in een oud pand waar je via de marmeren hal en een zo´n mooie oude lift omhoog gaat. Op de 3e verdieping is een ruime woon/eet kamer en de receptie. Op het dakterras treft iedereen elkaar na een dag BsAs en worden de plannen gesmeed voor de avond. Ik had genoeg van de dorms dus heb maar een eigen kamer geboekt die zeker niet onder doet voor een 3 sterren hotelkamer. Wel ff lekker hoor!!

Via de site VirtualTourist.com ben ik in contact gekomen met Silvina Coria. De Argentijnse dame woont in BsAs en gaf antwoord op een vraag die ik stelde op het forum van VirtualTourist. Sil heeft mij tijdens mijn verblijf in Argentinië iedere keer weer voorzien van goede informatie wat te doen en waarheen te gaan. Het is echt top om up to date lokale informatie te krijgen. Zo rade ze mij ook een tango show aan nadat ik gemaild had dat ik een tango show wilde zien. Het werd de "La esquina de Carlos Gardel show". Niemand van het hostel wilde mee dus ging ik alleen. En natuurlijk kom je dan weer in contact met leuke mensen. Ik kwam helemaal achteraan te zitten naast Fred en Patty uit Colorado. Als snel zaten we gezellig aan de wijn en over reizen te praten toen we gevraagd werden of we vooraan wilde zitten. Er was één tafel niet opkomen dagen dus mochten we plaats nemen op de beste plek in het theater. De show was geweldig, vol met passie en energie. Super!! Het nummer waarop Maxima in tranen raakte tijdens haar huwelijk werd ook gespeeld. Alle Argentijnen in de zaal gingen uit hun dak. Het schijn dus echt een Argentijnse kraker te zijn.

De volgende dag had ik Silvina uitgenodigd om een borrel te gaan drinken en een hapje te gaan eten. Erg gezellig en leuk om haar te leren kennen. We gingen eten bij de oudste pizza tent in BsAs. Een enorm restaurant met TL verlichting aan het plafond en kleine tafeltjes. Een grote hoeveelheid foto´s aan de wand gaf aan hoeveel bekende mensen hier al gegeten hebben en de rij wachtende van zeker 20 personen was het bewijs dat het toch echt wel goed moest zijn. En dat was het. Om 11.30 uur zat ik aan heerlijk pizza in een vol restaurant. Sil liet me daarna een groot deel van de stad zien. In haar auto reden we langs veel belangrijke gebouwen, langs mooie parken en door leuke wijken. Het uiteindelijke doel was de club 69 in Palermo Soho. Na gedanst te hebben op muziek van een band bracht Sil me om 2.30 uur thuis. Tja, zij moest de volgende morgen gewoon werken.

Sil, thanks for a really fun evening and all the information you gave me. You are the best!!!

Boca werd het doel nadat ik lekker uitgeslapen had en eens rustig ontbeten. Boca is de kleurrijke wijk waar de arbeiders woonde die werkte in de haven. Het is nu een tourristen oord maar wel leuk om te zien en zeker om van een terrasje in zon de tango dansers in op de straat te zien. Daarna toch ook nog even naar het station van de Boca Juniors. Geweldig om de foto´s te zien van al hun voetbalhelden waaronder Diego Marradona. Het enthousiasme bij het aanraken van het heilige gras ontging mij een beetje maar vooral de Argentijnen sloegen volledig op tilt als ze het gras aan konden raken.

S´avonds gingen we met een grote groep uit het hostel uiteten in de Club Million. Engels, Frans, Duits, Spaans en zelfs enkele Nederlands woorden gingen over de tafel. Mooie verhalen, heerlijk eten, wijn en later aan de bar nog twee flessen heerlijke champagne deden het gezelligheids niveau flink stijgen. Tegen 2 uur werd het tijd om een dansvloer op te zoeken. Wat uiteindelijk dezelfde club bleek te zijn waar ik de avond ervoor met Sil geweest was. Tegen 6 uur hield ik het voorgezien en ging met Mathias naar huis. De andere gingen nog even door en kwamen uiteindelijk 8 uur terug in het hostel. Één avond was het dan toch nog gelukt om flink te gaan stappen en naar huis te gaan als het al licht is en andere naar hun werk gaan.

De laatste dag in BsAs en Argentinië was het shoppen geblazen. Kleding, dvd´s, schoenen en een pak werd de score. De prijzen voor deze producten schelen zeker 30 tot 50%!m(MISSING)et Nl. De moeite waard dus. Nu zit ik te wachten op mijn vliegtuig wat overboekt schijnt te zijn. De kans zit erin dat ik met een andere vliegtuig mee moet maar mij is verzekerd dat ik optijd in Amsterdam aankom. Nog even wat spanning op het laatste moment.

Argentinië is een geweldig land met enorm veel te zien en te doen. Een maand is voorbij gevlogen en is echt veel te kort. Argentinië is zeker een bestemming om nog eens naar terug te gaan.



Additional photos below
Photos: 9, Displayed: 9


Advertisement

Diego MaradonaDiego Maradona
Diego Maradona

Diego Maradona on the wall of Boca players
The man "Diego Maradona"The man "Diego Maradona"
The man "Diego Maradona"

He came to la Boca to great me.
La BomboneraLa Bombonera
La Bombonera

The Boca Juniors stadium.


Tot: 0.126s; Tpl: 0.016s; cc: 12; qc: 54; dbt: 0.0538s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb