Ledenik Fox in vrnitev na severni otok

Oceania
March 23rd 2016
Published: March 22nd 2016

Hokitika - Westport - Wellington

Additional maps: Hokitika - Wellington

V torek sva s helikopterjem poletela na ledenik Fox, podrobno poročilo sledi.

* * *

Kot rečeno, sva torek preživela v deželi ledenikov pod Južnimi Alpami. Zjutraj sva se iz Hokitike odpravila proti ledenikoma Franz Josef in Fox, ki sta le manjši del zajetnih ledeniških tvorb na gori Cook in okoli nje. Maori so gorske vrhove poimenovali po svojih prednikih in nekaterih božanstvih - gora Cook tako nosi maorsko ime Aoraki, ki je bil eden prvih maorskih raziskovalcev Nove Zelandije.

Ker sta ta ledenika najlaže dostopna, sta tudi najbolj turistično oblegana. V krajih Franz Josef Glacier in Fox Glacier, ki ležita pri izhodiščnih točkah poti na ledenika, je turistična ponudba različnih ogledov, pohodov in poletov na ledenike zelo pestra. Ker sva si želela ledenike ogledati iz zraka in po njih tudi hoditi, sva se odločila za polet s helikopterjem.

Poleteli smo iz mesta Fox Glacier, polet pa je zajemal ogled ledenika Fox in pristanek na njem. Za polet na ledenik gore Cook je bilo vreme žal preveč nestabilno. Skozi ledeniško dolino smo poleteli proti vrhu ledenika. Z višine je bilo težko oceniti njegovo velikost, a ob pogledu na druge helikopterje v daljavi je bilo očitno, da je ledenik res ogromen. Kot večina ledenikov na svetu se tudi ledeniki Južnik Alp počasi manjšajo - ledenik Fox je bil pred približno 50 leti skoraj pol kilometra daljši.

Po ogledu ledenikov sva v torek popoldne začela svojo vrnitev na severni otok. Do večera sva se mimo Hokitike peljala do mesta Westport, kjer sva prespala. Na poti sva se ustavila pri znamenitih skalah, imenovanih Pancake Rocks - videti so kot ena na drugo naložene palačinke. Danes zjutraj pa sva nadaljevala pot proti vzhodni obali in mestu Picton. Pot naju je vodila mimo čudovitega narodnega parka Nelson Lakes, kjer sva se ustavila ob idiličnem jezeru Rotoiti. Med potjo so naju spremljali številni hribi in gore, tik pred Pictonom sva obvozila tudi gorovje Richmond, pod katerim ležijo številne vinorodne doline, ki jih napaja reka Wairau.

Popoldne sva se v Pictonu vkrcala na trajekt proti severnemu otoku in Wellingtonu. Tam bova prespala, jutri pa se bova glede na vremensko napoved podala ali proti Tongariru ali pa proti mestu New Plymouth.

Tot: 0.081s; Tpl: 0.01s; cc: 7; qc: 47; dbt: 0.0393s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb