Afslapning

New Zealand's flag
Oceania » New Zealand » South Island » Takaka
February 8th 2012
Published: February 8th 2012

Efter en uge med fuld knald på og masser af indtryk, har hele familien nydt godt af to dages total afslapning her i vores lækre hus ved Pohara Beach. Dagene er gået med en masse forskelligt:

Mor og jeg har ligget og leget grillkyllinger ude i haven, og jeg har fået soleksem, så alt er, som det skal være (der er virkelig skruet op for UV-indekset hernede). Pappa skulle have været på fisketur, men sov desværre over sig, da han havde forsøgt at stille vækkeuret efter new zealandsk tid på mobilos, som kørte efter dansk tid.

Vi har været på shoppingtur i hippiebyen Takaka, hvor mor gik shop-amok (det er jo ikke for sjov, hun er tidligere flipper), og Morten var et smut ved den lokale frisør.

Vi har gået og løbet ture ved vandet og nydt den smukke natur og det gode vejr.

Mor, Morten og jeg har været på minitur til Pupu Springs, som pumper 14.000 liter rent vand ud pr. sekund. Derudover er det et helligt sted for Mauri-folket.

Morten og mor har været på månskinstur på jagt efter pingviner. Desværre uden held.

Vi har grillet og spist ude. Vi har alle sammen siddet og set en fiskedvd sammen med Pappa (hvad sker der lige for det?!?!).

Vi har hver aften spist den new zealandske is ”Hokey Pokey Ice Cream” med stor nydelse. Man kan ikke få isen i andre lande, så det er ren nostalgi at spise den – og den smager PRÆCIS som den gjorde for 22 år siden.

Vi har sovet længe.

Og så har vi fordøjet vores rejseoplevelser. Det kan være svært at forholde sig til alt det man ser og oplever, når man drøner rundt hele tiden. Så timingen har været perfekt.

I morgen går turen til Picton, hvor vi har to overnatninger, og hvorfra vi skal sejle til Nordøen. Pappa skal ud og fiske, og Morten rejser fra os d. 10. for tage fire dage til Cook Islands.

/Marianne

Tot: 0.076s; Tpl: 0.01s; cc: 12; qc: 49; dbt: 0.048s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb