Maandag 20 oktober 2014

Published: October 23rd 2014

Op een kleine kilometer van de ferryhaven, worden we wakker met het zalige geluid van auto’s en camions die van de ferry komen. Er zijn leukere manieren om wakker te worden...

Onverstoord beginnen we toch aan onze dag. Bij de keuze tussen de Highway of de Queen Charlotte Drive (scenic route = lange route) was de keuze uiteraard rap gemaakt. 😉

Het was, uiteraard, een prachtige route. Alle gekheid op een stokje, ik zou hem echt aan iedereen aanraden. Het duurt iets langer om in Nelson te geraken, maar het zicht is prachtig.

Nelson zelf was mooi, maar we hadden eigenlijk beter verwacht.

En Route komen we hier en daar ook een lokale ambachter tegen. We besluiten bij eentje binnen te gaan. Bleek dit het atelier van een gezellig oud 'jack of all trades' te zijn. Naast snijwerk (waar we uiteraard iets van gekocht hebben), was hij ook organisch boer (we hebben wat twijfelachtige producten meegekregen), gids, schrijver, masseur, therapeut, homestay,... Noem maar op. Uiteraard was hij in alles ook expert 😊

We nemen een tweede touristische route richting St-Arnauds. Blijkbaar is dit in de winter een populaire plaats van waaruit men kan skieën. In de zomer is er veel wateractiviteit rond het meer. Leek ons leuk om daar iets te eten en te overnachten.

Onderweg kregen we plotseling een plakaat “Historic Top House – Hotel en Restaurant” te zien. Aangezien het 18u was, en wij honger hadden, hebben we het plakaat gevolgd.

En wat een aanrader!!

Samen met een lokaal boerenkoppel waren wij de enige gasten. Het pension was supergezellig ingericht, met een open haard die gezellig knetterde.

Het is hier wel lente, maar wat extra warmte doet soms toch wel deugd.

Zijnota: zij, als boeren, bezitten hier heel veel grond... Eigenlijk zijn zij iets meer vergelijkbaar met de vroegere adelijke landheren van Europa, maar dan zonder de titel...

De manager van het pension, Jennifer, bleek ook tourguide te zijn. Na het uiteendoen van onze geplande route, heeft zij prompt alles geschrapt en een andere route voorgesteld. Des te beter 😊.

Tweede zijnota: terwijl we aan het eten waren, mochten we van de manager onze was doen in het pension.

Na het eten wouden we overnachten in St-Arnauds, maar op die camping was er nog geen warm water te krijgen. We hebben dus doorgereden tot Murchison, waar wel warm douchewater te krijgen was. Als je dan toch betaalt voor een camping, wil je toch op zijn minst warm douchewater?

Tot: 0.073s; Tpl: 0.011s; cc: 10; qc: 44; dbt: 0.0456s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb