wondermooie natuur in Nieuw-Zeeland

Oceania » New Zealand » South Island » Picton
January 23rd 2009
Published: January 23rd 2009

hey allerbeste bloggertjes
hier het langverwachte berichtje van de reizigers...
we hebben hier kennis gemaakt met de plaatselijke zandvlieg ... zij blij dat er in Belgiƫ alleen maar muggen zijn ... we lopen hier te krabben van 's morgens vroeg tot 's avonds laat. (sommige plekken zijn erg en andere zijn zandvliegvrij, maar hihih je moet het wel eerst ondervinden, en zand heeft er niets mee te maken).
Op oudejaar reden we de Haastpass met onze kiwi(auto :D) werd het de slow pas om onze weg te vervolgen. Plotseling wil kiwi niet meer vooruit of achteruit, nix, nada ... daar stonden we in de middle of nowhere, vriendelijke mannen met een redder instinct stopte onmiddelijk,duwde ons aan de kant, stonden namelijk in het midden van de brug. lies is met een vriendelijk man naar het dorp gereden om een takelwagen te bellen. de takelhulp was er redelijk snel, het was wel een hele beleving om met een takelwagen de slingerende bergweg af te rijden. wij hadden schrik dat onze kiwi het begeven maar als de garagist hem nakijkt rijdt onze kiwi zonder een probleem alsof er niets gebeurt is.
na onze 2de vertrekpoging zijn we doorgereden naar hokitika en hebben we kennis gemaakt met de regenen van de westkust.
Het was alsof ze emmers water naar beneden gooiden, onze tent (enya & una) was waterdicht maar mama en lies sliepen in een tent maar het was alsof ze een boot leeghoze om niet te verdrinken. sinds dan is lies steeds naar dingen om de tent waterdicht te maken en smeert ze er alles op wat ze maar kan vinden. tot nu toe weten we nog niet of het al beterschap heeft gebracht want we hebben niet meer zulke rezgen gehad, maar in ieder geval is de tent voorbereid. lies heeft zich ook vijf extra zeilen aangeschaft die uiteindelijk groter zijn dan de tent zodat we er desnoods een nieuwe tent om kunnen bouwen.
In hokitika hebben we de pancake rocks bezocht en de Truman trail.
dan zijn we naar Murchison gereden hier hebben we niets speciaal gedaan.
in Montueka hebben we het Kina Beach Park gedaan een aanrader. er is alleen maar een propere wc maar als je zelf je solar shower meebrengt kun je rustig douche ps: we hebben daar de solar shower trend gestart :D .
in Takaka hebben we de Pupu springs en de Hydro walk gedaan.
hierna zijn we naar collingwood gereden. in Collingwood hebben we de farewell spit gedaan, de wandeling naar de wharaiki beach waar we onze eerste zeehond hebben gezien en we hebben ook nog een wandeling gemaakt naar de pillar point waar je uitzicht hebt op het uiterste puntje van nieuw-zeeland. in CollingWood zijn we naar de bekende Chocolaterie gereden (Rosy glow) , het was een kleine gezellig winkeltje maar het kon toch nog niet tippen aan de belgische chocolade. wij waren het wandelen beu en besluiten een dag aan de tent te blijven, mama en lies zijn dan naar het Abel Tasman park gegaan. ze hebben potverdorie geen stap gewandelt want het getij stond verkeerd en de enige manier om iets te zien was met een boot, wat ze dan ook gedaan hebben. ze hebben zeehonden gezien met kleine zeehondjes en een dolfijn en pinguins.

hier nu zijn jullie weer upgedate :d
tot de volgende keer
xxx van una en mama

de zeehond de zeehond
de zeehond

ps hij leeft hoor , hij doet gewoon een schoonheids slaapje

23rd January 2009

mooie foto's !!! en leuk jullie nog eens te zien :-) zet maar zo veel mogelijk op de blog, dan kunnen we meegenieten ! ;-)
23rd January 2009

Reizen is mooooi !!!
Nog late nieuwjarswensen van ons. Prachtige fotos en mooie verhalen, om bij weg te dromen. wij volgen jullie overal naartoe (in onze dromen ) geniet van alles wat ge meemaakt. Daag.
25th January 2009

new zeeland south island
zijn blij van jullie nog eens iets te horen..... liever wat zweden ,dan bibberen van de kou in Belgie. nog veel plezier en reis genot vanwege papa,jeannine,birgit
26th January 2009

mooi,mooi
Wat zien jullie er goed uit!!! Blijf maar lekker lang in abel tasman tis daar zoo mooi!!! tony wou dat hij ebij was en ik ook!!! DIKKE KUS VAN ONS DRIETJES!!!

Tot: 0.223s; Tpl: 0.013s; cc: 10; qc: 45; dbt: 0.1178s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb