Enge nacht in Kakanui.

New Zealand's flag
Oceania » New Zealand » South Island » Oamaru
October 28th 2011
Published: October 28th 2011

De eerste enge nacht hebben we overleefd. Oef! Op dat moment dacht ik wel dat er iets ging gebeuren. Jan bleef onder alles kalm, zoals altijd!

We vonden in Oamaru nergens geen free camping spot , en zo reden we de stad uit. We gingen op een parking staan waar er wandelingen naar het strand waren.
De avond viel..een mooie zonsondergang, en onder ons het geruis van de zee.
Toen we in ons bed lagen begon het, het geruis werd harder en harder. Harde windstoten deden onze auto vreselijk wiebelen. Jan sliep door alles heen , behalve om kwart voor 2 's nachts werd ook hij wakker door de enorme windstoten.
We besloten , zeker omdat we daar als enige auto stonden, in het pik pikdonker terug te rijden naar het dorp Kakanui en ons daar ergens langs de weg te parkeren.
Het was wel makkelijker plannen dan het ook echt doen! Ik zie bijna niks in het donker, dus het was Jan die moest rijden. Het was een echte spooknacht.

We reden dus rond in onze pyjama. De gierende wind deed onze autoramen rammelen. Alles schudde en beefde. Ik was in paniek. Jan zette ons op een grasveld (van een camping). We waren héél vroeg wakker (6u) en zetten het terug op een rijden , om geen camping te moeten betalen voor die paar uurtjes dat we er maar stonden.
Opnieuw rond 6u30 dommelden we terug in slaap aan een weide – in een berm- tot omstreeks 8 uur 's morgens de koeien de weg op stommelden. Koeien aan onze auto! De schapen stonden ook net buiten, de koeien in de wei vlak naast ons , de boer die rondreed met zijn wagentje, ...allemaal lawaai! Uiteindelijk zijn we dan tegen 10 uur toch maar opgestaan en een nieuwe dag begonnen....met een middagdutje uiteraard!

Zoals ze hier zouden zeggen: “No worries , mate!”

's Morgens gingen we naar het strand van 'All Day Bay'' , nog een stukje vulkaan rotsen gezien en fossielen. We waren nog maar nét op het strand – met ons hoofd terug naar de grond gericht- of ik zag een dode pinguïn. Het beest was zo'n zeldzaam geval. (de blauwe) We namen er een foto van en zullen het es doorsturen naar de DOC. Het dier had een gat in zijn buik , doodgeschoten? Geen idee.

Daarna gingen we naar Shaq Point. Dé plaats om Yellow Eyed Pinguïns te spotten en terug zeeleeuwen en zeehonden te zien.
Ze waren zo schattig die zeehonden! Er zaten ook jonkies tussen! Ook de pinguïns zijn volop aan het broedseizoen bezig. Het gras stond hoog dus we konden ze niet goed zien. Na bijna een uur te staan wachten , in de regen en de harde wind, zagen we plots 1 pinguïn die van ver op de rots zat rond te kijken.
Fotootje! Je moet wel goed inzoomen om het beest te zien (ons fototoestel werkt niet goed meer).

Ergens in de loop van de dag kochten we ook nog een krant. Bleek in de Otago Streek waren er verschillende bomen ontworteld door de felle wind. De 130 km/uur waren we net op tijd weg richting de camping! :-)

Tot: 0.076s; Tpl: 0.01s; cc: 14; qc: 29; dbt: 0.0507s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb