Pingviner i børnehøjde

New Zealand's flag
Oceania » New Zealand » South Island » Oamaru
January 7th 2009
Published: January 7th 2009

I dag vågnede vi til en afslappende dag. Der var et par tyske piger, der meget gerne ville have leget med Anna i går, men der havde hun ikke lige mod på det. Til morgen sad hun til gengæld bare og ventede på, at de skulle stå op, så de kunne lege. Da de først kom op, legede de hele formiddagen med frisbee, bolde, tagfat og Annas dukke. Pigerne talte både tysk og engelsk da de bor på Filipinerne, de hed Lina og Anna og er 4 og 5 år. Anton var også med til at lege, og alle nød at have nogle legekammerater.
Vi havde meldt børnene til et særligt børnearrangement ved den blå pingvinkoloni, hvor vi skulle være kl. 14. Vi ville have gået derud, men det hele blev lidt forsinket, da børnene legede så godt, så vi valgte at køre derud. Det er det første rigtige børnekulturelle tilbud, vi har set på nær nationalmuseet i Wellington. De kiggede først på et par redekasse til pingviner og skulle så ud og finde noget, så de selv kunne lave en pingvinrede. Så gik vi ned til vandet, hvorfra pingvinerne hver aften kommer op af de stejle klipper til deres reder. Vi gik ind i området, hvor der er fyldt med små trækasser, hvor de har deres reder. Der var kun nogle enkelte pingvinunger tilbage i kolonien. De voksne pingviner er ude for at finde fisk. De svømmer ca. 10 km. ud fra kysten for at finde føde. Vi gik ind til nogle redekasser, hvor de har lavet kighuller, så vi kunne kigge ned i kasserne. Der var æg i den ene kasse og unger i to af de andre. Vi gik ind i informationscenteret igen, hvor børnene skulle lave reder af de ting, de havde fundet. Derefter fik de en plasticpingvin, som de kunne male samt nogle ark med pingviner. Det havde været en rigtig hyggelig timestid, hvor vi fik set en del af pingvinkolonien.
Det var jo ikke særlig avanceret det, der foregik, men det var godt til børnene. Den slags tilbud til børn, er godt nok ikke noget, de gør ret meget ud af hernede.
Vi handlede på vej tilbage til campingpladsen. Tilbage på pladsen fik børnene lavet lidt lektier og leget. Efter aftensmaden var de i bad, og nu sidder de og spiser frugt efter at have skrevet dagbøger. Derefter er det i seng, så vi kan komme tidligt videre sydpå i morgen.

Tot: 0.07s; Tpl: 0.009s; cc: 11; qc: 29; dbt: 0.0438s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb