Milford Sound en ...


COMING SOON HOUSE ADVERTISING ads_leader
New Zealand's flag
Oceania » New Zealand » South Island » Milford Sound
February 18th 2007
Saved: December 4th 2008
Edit Blog Post

Het is een lange nacht geworden. Eerst werd ik rond een uur of een wakker gemaakt door Marc die met onze Engelse roomie Joel, naar een bar was gegaan. Om een uur of drie werd ik wakker gemaakt door het Zweeds koppel dat in onze kamer verbleef, omdat ze het nodig vonden om samen in 1 bed te kruipen! En om 5.30 werd ik weer door onze Zweedse vrinden wakker gemaakt omdat ze zich moesten voorbereiden op de kayaktocht die ze vandaag gaan maken in Milford Sound en om 6.30 klaar moesten staan!
Afijn om 10.00 uur stond ook ik klaar in de startblokken voor mijn tocht naar de Milford Sound.
Het wordt een behoorlijke scenic route die voert door rivierdalen en ravijnen en af en toe onderbroken wordt door vlakke stukjes.
Onderweg kom ik de “Mirror Lakes” tegen, alleen van het mirroreffect krijg ik niets te zien, omdat een paar eenden het nodig vonden wat voedsel in de meertjes te zoeken. Duckhunting season is open!!!
Een poosje later moet ik door een eenbaans tunnel die om de 15 minuten wordt opengesteld aan 1 kant!
Aan de andere kant van de tunnel is het uitzicht ineens dramatisch anders! Steile berghellingen en meer besneeuwde bergtoppen!
Ik kom ook nog een bizar ongeluk tegen. Een Ford Territory (soort SUV) ligt half op de brug en half over de brug!
Balancerend op de rand van de brug. Hoe ze dat voor elkaar hebben gekregen?!?!?
Ik kom uiteindelijk na een zeer prettige rit aan bij mijn eindbestemming: Milford Sound.
Het is een drukte van jewelste, tourbussen vol mensen die af en aan rijden en boten die af en toe in een colonne lijken te varen! Yep, tourism op zijn best!
Gelukkig heb ik de laatste tour van de dag geboekt en dat bleek toch het beste. Alle bussen zijn dan vertrokken en de drukte is dan voorbij, alleen de mensen die een overnight tour hebben geboekt zijn dan overgebleven.
Een ander voordeel is dat ik de auto heel dicht bij de terminal kan parkeren, waar normaal alleen bussen mogen parkeren. Scheelt een paar honderd meter lopen!
Als we halverwege de Fjord zijn moet ik nog steeds de uitzichten tegenkomen waar de Milford Sound om wordt geroemd, want het valt allemaal toch wel een beetje tegen om eerlijk te zijn!
We gaan even uit de Fjord om te keren op zee en op de terugweg wordt de boot even “geparkeerd” onder een waterval (iedereen nat natuurlijk), hoort bij de tour. Nadat we de waterval hebben verlaten gebeurt er iets waar iedereen een beetje op gehoopt had.....dolfijnen die met de boot meezwommen!!! Deze keer waren het van die grote jongens, zo'n 4 ½ meter! Een stuk of zeven, acht met een baby ertussen, geweldig!
Ze bleven een hele lange tijd meezwemmen en op een gegven moment, toen de kapitein het gas erop deed, deed eentje een race door voor de boeg te blijven. Op het eind deed het nog een stukje op de zij, alsof het wou zeggen ”kijk eens naar mij, ik kan jullie zelfs op mijn zij met gemak bijhouden!”, dat allemaal met die beroemde smile op het gezicht en verdween vervolgens in de diepte!!! Fantastisch!!!
Dit maakte meteen de dag weer perfect!!! (en de NZ$ 60 wat draaglijker!)
Met een heel erg content gevoel ga ik die avond weer richting Te Anau!



Additional photos below
Photos: 45, Displayed: 24


COMING SOON HOUSE ADVERTISING ads_leader_blog_bottom



Comments only available on published blogs

Tot: 0.069s; Tpl: 0.011s; cc: 13; qc: 62; dbt: 0.0483s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb