Regn og sæler

New Zealand's flag
Oceania » New Zealand » South Island » Kaikoura
January 3rd 2009
Published: January 3rd 2009

I dag sov vi længe, Anna sov faktisk helt til kl. 8, mens vi andre var noget før oppe. Gårsdagens og nattens hede blev desværre afløst af regnvejr her til morgen. Vi ville derfor ikke booke os på nogen ture, selvom vi havde snakket om både heste- og/eller kajaktur. Vi tog en rigtig slapper formiddag, hvor børnene gik i spillerummet, mens Mona og Thomas fik lagt en plan for de sidste dage i autocamperen. Thomas ringede og bookede en plads til os på 2 forskellige campingpladser, så vi har til de næste 4 dage udover i nat, hvor vi skal være her igen. Det lyder til, at der er ved at være helt booket op de forskellige steder, og i går var der heller ikke flere pladser tilbage her på den campingplads, hvor vi er lige nu. Det gør det hele lidt mere ufleksibelt, men det er jo også højsæson hernede.
Vi fik lavet nogle lektier med børnene, noget vi ikke har gjort siden vi sad fast i Franz Josef. Det har vi kørt for mange kilometer til de sidste dage, men dagbogen har de da fået skrevet.
Efter frokost pakkede vi sammen og kørte en tur ud på spidsen af den halvø, der er ved Kaikoura. Det var heldigvis klaret lidt op, så vi kunne komme ud at gå. Vi startede med at gå ud til sælkolonien. Vi gik på nogle sjove drypstensklipper, med en masse furer og revne i. Der var kæmpe tangplanter og noget, der lignede koraller. Ved højvande er alle klipperne oversvømmet, så der sad også en del muslinger fast på klipperne. Anton var ikke helt tilfreds med at skulle ud at gå, men som altid går det meget godt, når vi først er kommer afsted. Han løb afsted, sprang over de små ”søer” og bække der var og viste vej for os andre. Vi kunne komme ret tæt på sælerne, men skilte bad mennesker holde mindst 10 m. afstand til dem. De er meget søde at kigge på, men de lugter desværre ganske forfærdeligt.
Vi gik op til et udsigtspunkt, hvorfra de i hvalfanger tiden holdt øje med, om der var hvaler i sigte. Vi gik en tur oppe på toppen af klipperne til et andet hvaludsigtspunkt, men vi så desværre ingen hvaler. Forhåbentlig ser vi nogle i morgen, når vi skal ud at sejle. Vi fik et par byger undervejs, men børnene klarede nu alligevel den 1 times gåtur meget godt. Anton svinger meget mellem at have helt døde ben, der bare ikke kan gå mere til at løbe i forvejen, så vi helt mister ham af syne.
Efter aftensmaden fik børnene lov til at komme ½ time i poolen, der er opvarmet. De har heller ikke badet (altså i swimmingpool) siden juleaften, så det nød de rigtig. De kunne dermed også få brændt lidt krudt af, inden de skulle tidligt i seng.
Campingpladsen vi er på er ret lille med smalle ”gader”. Vi har problemer med at komme rundt med camperen, og da vi bor i en blindgyde, er der kun en vej ud. En mand har parkeret sin bil foran deres telt for at tage af for vinden, men det er lige der, hvor vi skal svinge rundt. Mona har dog aftalt med ham, at hvis vi ikke kan komme ud i morgen tidlig, skal vi bare vække dem. Sidste nat havde de mistet oversejlet til deres telt pga. blæsten. Vi kunne også mærke, at det rykkede godt i camperen og den den stod og gyngede, så det er jo fair nok.

Tot: 0.181s; Tpl: 0.011s; cc: 8; qc: 57; dbt: 0.1137s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb