New Zealand - DEL 2

Oceania » New Zealand » South Island » Christchurch
April 29th 2012
Published: April 29th 2012

Heisann – ALLE kjente og kjære!

Nå vinker me straks hade bra te New Zealand også. Og det legger seg til i rekken av land me gjerne vil reise tilbake til. Turen vår fra Auckland, på toppen av Nordøya, og ned te Christchurch på Sørøya har gått skummelt fort! Men sånn er det vel når ein nesten reiser videre hver dag. Har blitt mykje pakking opp og pakking ned av sekken, og me er vel begge enige om at me er ein smule lei av det nå. Me føler oss nesten som skilpadder, med huset vårt på ryggen! Sååå, late dager på Fiji ska nyyytas maksimalt. Håper på sol og varme(og IKKJE flom og orkaner, sånn som det har vært der den siste tida). Været her på New Zealand har vært superbra de vekene me har vært her, men ganske så kaldt derimot. Altså må ein nesten gå med bukse og genser heile dagen, i alle fall her på Sørøya. Høsten går snart over i vinter nå! Siden sist me skreiv på bloggen har me vært på Sørøya. Me har besøkt mange nye plasser, vært på utallige fine gåturer og me har vært på brevandring, som kanskje har vært høgdepunktet! Brevandringa va på Franz Josef Glacier. Her blei me flydd opp i helikopter, som va ein opplevelse i seg sjøl. Og me hadde 3 timer oppe på isen. Fullt utstyr hadde me, og følte oss ganske så tøffe der me gjekk. Me fulgte guiden vår - gjennom sprekker og mellom istunneler. Kult! Og når me kom ned igjen fra isen bar det rett i stampen. Ein gigastor ein, som me nesten hadde heilt for oss sjøl. Og den va nesten rett utafor døra te loungen vår J Digg. Den finaste byen på Sørøya e me vel enige om at er Queenstown. Ein koselige og ikkje altfor stor by. Men allikevel ganske stor til å være her i New Zealand. Her er nemlig innbyggertallet mindre enn i Norge, og de fleste av plassane me har sove på har vært på størrelse med Drangedal/Lunde, om ikkje mindre. Så her føler me oss heime J Queenstown ligger ved ein liten innsjø, så ein dag kjøpte me oss Starbucks-frappe og ei god bok og satte oss på brygga. Ann Kristin kjøpte Hobbiten. Moro å lese den før den kommer på kino i desember, og me er jo tross alt i J.J.R. Tolkiens hjemland. Christina kjøpte Henning Mankell! Og der satt me da, og nøyt livet. På kveldane reiste me ut og skjekka stemningen på barane, og me så på kino. “The Lucky One”, absolutt å anbefale. “High School Musical”-tida er heilt klart over for Zac Efron nå. Han har blitt ein skikkelig godbit! Ellers har me sett så mykje fint. Vært på gåtur rundt det kjente Lake Matheson, besøkte Pancake Rocks, Puzzleworld, osv.osv. Så me har det altså bare bra! Men selvfølgelig begynner me å merke heimlengselen. Det har jo tross alt snart gått 3 mnd. sida sist me var på norsk jord. Så det ska bli godt å komme heim. Ann Kristin har allerede sendt inn middagsbestilling til mor 16. mai…. Komper!

Nå gjenstår bare Fiji og California. Og der ska me bare kose oss og ha det moro. Må jo få til ein bra avslutning på ein så fantastisk ferie! Det her er nokke me aldri kommer te å glemme og me oppfordrer folk te å gjøre det samme som oss! Verden der ute venter på dikkan ;-)

Stor klem fra oss!

Tot: 0.064s; Tpl: 0.014s; cc: 11; qc: 26; dbt: 0.0295s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb