Fijitime :-D

Oceans and Seas » Pacific » Tasman Sea
May 7th 2012
Published: May 7th 2012

Bulaaa everyone!

Da er vi nok en gang ferdig med et land. Denne gangen Fiji. Det har vært seks dager med total avslapning, noe vi virkelig trengte etter tre hektiske måneder med mye farting. Da vi ankom flyplassen i Nadi, Fiji kjente vi varmen strømme på og det var bare å ta av seg alt av fleecejakker og langbukser. Selv om det har vært flom her for tre uker siden merket vi hvertfall ingenting til det. Igjen har værgudene vært med oss! Etter å ha sovet en natt på fastlandet var vi klare for å utforske de tropiske øyene rundt hovedøya Vitu Levu. Fiji består av i alt 320 øyer, men vi hadde bare tid til to av de. I to netter har vi vært på Beachcomber Island. Da vi ankom øya ble vi møtt av en gjeng Fiji-folk som sto og klirret på gitarene sine imens de sang en eksotisk velkomstsang. Like før stemmen deres sprekker roper de ut "BULA!" og klapper vilt for at vi har kommet. Vi følte oss ganske spesielle, men skjønte fort at dette er noe de gjør med alle som kommer dit. Det var en hjertelig velkomst! Her bodde vi på et stort jenterom med hele 40 senger. Sengene var tett i tett og vi tenkte derfor at dette ville bli to søvnløse netter med irritasjoner som snorking og andre ting. Men overraskende nok sov vi like godt! Her møtte vi mange norske faktisk, så det ble en del kortspill og skravling.

Øya var knøttliten og det tok oss ca. 10 min å gå rundt. Det var akkurat som å være strandet på en øde øy, men for et paradis! Vi var i himmelen! En av dagene var vi også med på seiltur der vi stoppet ved øya der filmen Cast Away har blitt spilt inn. Her snorklet vi en times tid før vi fikk servert en nydelig lunsj. Maten gikk aldri slutt og vi kunne forsyne oss med så mye drikke som vi ville. På denne turen fikk vi også besøke en Village der vi møtte noen utrolig søte barn som vi lekte med. De var så blide og fornøyde og sprang rundt med en litt ball laget av aluminiumsfolie. Men de hadde det like gøy! Og det var interessant å se hvor annerledes disse menneskene lever i forhold til oss. Vi kjøpte også noen fine smykker her, som de hadde laget selv.

Den andre øya vi var på het Manta Ray Island. Her prøvde Ann Kristin dykking for første gang, mens den mer erfarne Christina dro og dykket i grotter. Veldig moro og veldig mye fint å se! Korallene hadde sterke farger og det var mange fine fisker som vi fikk se. Ettersom folk er veldig avslappende her var det ikke særlig partyfaktor men heller noen morsomme leker på kveldene. Vi hadde blant annet krabbeløp, men dessverre var det ingen futt i våre crabs. Christina og David vant også en dansekonkurranse der en gratis drink var 1.premie. Drinker var de derimot ikke gode til å blande så hun lot de stå. Nå er vi tilbake på fastlandet og har en hel dag før vi drar videre til LA!! Da skal det brukes penger som vi ikke har og ikke minst må vi ta oss en tur til Hollywood og hilse på kjendisene! Vi har virkelig gjort oss klare og skjemt oss bort med pedikyr og massasje. Vi gleder oss! Nå er det jo heller ikke så fryktelig lenge til vi kommer hjem. Tiden har gått så utrolig fort og vi skjønner vell egentlig ikke helt at vi har gjort og sett så mye på så kort tid! Det tar nok litt tid før alle inntrykkene vil synke inn. Vi sees snart!

Store og varme klemmer fra Christina og Ann Kristin.

Tot: 0.115s; Tpl: 0.021s; cc: 14; qc: 49; dbt: 0.0817s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb