Hvad lavede vi saa i Christchurch?

New Zealand's flag
Oceania » New Zealand » South Island » Christchurch
March 19th 2006
Published: March 19th 2006

Billeder kommer naar vi har fundet en computer der dur.

Hej Hej

Nu har vi endelig fundet tid til at skrive lidt mere og vise nogle nye billeder. Som vi hurtigt har informeret var det store projekt i Christchurch at saelge Murphy. Hold da op. Sikke et besvaer. Vi proevede alle Backpacker Markederne uden held. Ringede forgaeves rundt til nogle af de kontakter vi havde faaet. Heller ikke bilforhandlerne ville have noget at goere med det kaere koeretoej. Til sidst var der ikke anden mulighed end at aflevere den paa en auktion som vil proeve at saelge den til de foernaevnte 800 dollar. Har dog ikke hoert noget fra den foerste auktion der blev holdt torsdag. Krydser bare fingre.

Udover det til dels mislykkede bilsalg var der ogsaa tid til at udforske Christchurch og omegn.
Selve Christchurch er en ganske hyggelig storby, som vi valgte at udforske til fods og med sporvogn. En sjov historie var da vi moedte autografjaegeren Toby paa en irsk pub. Foer han havde naaet at slaa sig ned havde han allerede informeret os om at han var hjemloes, havde kvittet sit job som roadie samme dag og at han havde 6 maaneder tilbage at leve i. Alt sammen noget han tog meget roligt i det han var mere interesseret i at hoere om vores musiksmag og fortaelle om hvem han havde moedt af kendte personager. Hvis folk er interesseret i at se hans samling af autografer kan man soege paa Toby's Autographs paa Google og tage en af de foerste hits der kommer frem.

Vi brugte en dag ca. 80 minutter fra Christchurch i en by kaldet Akaroa. Her var vi ude og svoemme med delfiner. Der var en hel del af se fra baaden men naar man foerst kom ned i vandet var det svaert at faa oeje paa dem. Sigtbarheden var naesten lig nul og delfinerne var meget hurtigt vaek naar de tossede mennesker hoppede ned i deres habitat. Haaber paa at se noget mere til dem i Australien.

Enhver New Zealandsk by med respekt for sig selv har selvfoelgelig et bryggeri. Christchurch var ingen undtagelse. Meget New Zealandsk og udenlandsk oel bliver brygget paa deres Canterbury Brewery. Her var vi paa den klassiske rundtur med en lidt skuffende oelsmagning til slut.

Endeligt besoegte vi et kaempe Antarktisk Center. Her oplevede vi en antarktisk storm(kan ogsaa opleves naar vinteren rammer Danmark - maaske som nu?), koerte i et svensk bygget antarktisk koretoej og meget andet polar sjov.

Det runder saa vores ophold i NZ af og hvis man skal konkludere maa man i hvert fald sige at det her er STEDET. Fantastisk natur og dyreliv, meget flinke og gaestfri mennesker og fantastisk god oel. Helt sikkert et sted man vil tilbage til hvis man skulle faa mulighed for det. Kan helt klart anbefales til alle der staar med halvanden maaned eller mere til raadighed.
DO IT!!

Mads og Andreas

Tot: 0.1s; Tpl: 0.012s; cc: 7; qc: 51; dbt: 0.0533s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb