Vilde vulkaner


Advertisement
New Zealand's flag
Oceania » New Zealand » North Island
December 7th 2019
Published: December 6th 2019
Edit Blog Post

Så er det tid til en lille opdatering mere. Den bliber ikke så lang i dag, men til gengæld er der fkere billeder. Torsdag brugte jeg på at gå rundt i Auckland, og få købt de sidste ting jeg skal bruge på mine vandreture. Fredag brugte jeg på øen Rangitoto, som er en kun 600 år gammel vulkanø, 25 minutter fra downtown Auckland.

Jeg er nu næsten ved at komme mig over jetlaggen, jeg vågnede først kl. 7.30 i morges, meget bedre end da jeg vågnede kl. 4 i går...

Det var vidst det for denne gang. Håber endnu en gang at i nyder kulden.


Additional photos below
Photos: 13, Displayed: 13


Advertisement

Auckland 2Auckland 2
Auckland 2

Udsigten på vej ned fra toppen. Bemærk de store sorte pletter, hvor træerne endnu ikke har erobret øen.
Auckland 3Auckland 3
Auckland 3

Rangitoto havde flere lavagrotter, her ses et hul i et af dem op til træerne.
Auckland 5Auckland 5
Auckland 5

Krateret efter vulkanen.
Auckland 6Auckland 6
Auckland 6

Toppen af Rangitoto set fra båden.
Auckland 7Auckland 7
Auckland 7

Malaysisk mad, mums!
Auckland 8Auckland 8
Auckland 8

New Zealand har meget underligt mad, men den her toppede altså lige listen.


10th December 2019

Hilsen sydpå
Vi sidder og ser på dine billeder. Godt at du ikke var på White Island. Vulkaner er meget uberegnelige. Mon du har set udbruddet i det fjerne. Vist nok 230 km i luftlinie (Google earth). Måske skal vi til at skrive i Miles til dig. Her er fuldmåne og lidt rim om morgenen. Bedstemoder stortrives i Storebælt ved 7 grader. Det må være mærkeligt at se en helt ny nattehimmel. Jeg har hørt om Sydkorset. Måske ses der helt andre stjerner længere sydpå. Vi har set at Auckland svarer til midtgrækenland. Kærlig hilsen og god videre færd. Bente og Jens

Tot: 0.099s; Tpl: 0.011s; cc: 6; qc: 44; dbt: 0.0491s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb