Første dag i New Zealand


Advertisement
New Zealand's flag
Oceania » New Zealand » North Island
December 4th 2019
Published: December 4th 2019
Edit Blog Post

Hej bloggen

Så nåede jeg efter mange, mange timers rejse endelig frem til Auckland, hvor jeg nu sidder på havnen i sol og 20 grader, med Fjällräven og støvler på. Jeg har nu været oppe siden hvad der svarer til kl. 23 lokal tid, og glæder mig ikke til at blive træt om et par timer.

Turen indtil videre har været fyldt med højdepunkter og lavdepunkter. Højdepunkterne har helt klart været flyturene, mens alt det andet må være lavdepunkter...

Men hvis jeg skal være lidt mindre bogstavelig, så har turen herned været ret træls. Jeg har været spærret inde i lufthavn og fly i cirka 38 timer. Det bliver man lidt træt af i længden. Til gengæld kommer man til at lægge mærke til nogen ting. For eksempel er toiletterne i Doha altid ved at blive gjort rent. I de 10 timer jeg sad og kedede mig, oplevede jeg ikke at der ikke var nogen der var i gang med at gøre rent på toilettet når jeg kom. Et andet eksempel er den stakkels butiksassistent som stod i tax-free, og bare ikke havde en eneste kunde i 3 timer.

Det jeg prøver at sige er; der er helt klart nogen der har for mange penge i Qatar.

Til gengæld har jeg på turen fra lufthavnen set så mange spændende ting, som jeg gerne vil se nærmere på. Se blandt andet billedet hvor vulkanøen, Rangitoto , kan ses i baggrunden.

Det var vidst det for denne gang. Jeg lover at jeg nok skal lade være med at skrive hej bloggen i fremtiden. Men jeg var kommet til at love at jeg ville gøre det til flere mennesker. De dumme kommentarer slipper I nok ikke af med - det er trods alt mig der skriver...

Jeg håber at I har det godt derhjemme i kulden.

Advertisement



Tot: 0.079s; Tpl: 0.009s; cc: 6; qc: 44; dbt: 0.0403s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb