En dag i Wellington

New Zealand's flag
Oceania » New Zealand » North Island » Wellington
December 21st 2008
Published: December 24th 2008

Vi vågnede til en rigtig kold og regnfyldt dag. Vi satte varme på i camperen og lod den køre lige indtil vi tog afsted. Der har vel ikke været mere end ca. 12 grader, men heldigvis blæste det ikke så voldsomt som i går.
Thomas ringede og fik booket en tur i Abel Tasman National Park til den 23. december, det var rart at få det på plads, selvom det er svært at gennemskue, om der er så booket, som der står alle steder.
Vi tog i Wellington Zoo iført regntøj. Der var ikke ret mange i zoo, og dem der var, var i hvert fald ikke klædt på efter vejret. Vi hørte først lidt om aber, så tigerne blive fodret med hakket kød, da den ene af dem engang havde fået et hesteben galt i halsen, og til sidst hørte vi om en bjørn. Indimellem nåede vi at gå rundt i zoo, og så de andre dyr. Vi fik endelig set en Kiwi fugl, der dog virker som en meget dum og underlig fugl.
Frokosten spiste vi i camperen udenfor zoo. Det er ved at blive en lidt besværlig affære, da Anton er blevet helt syg med æggesandwich efter at have fået en i et af vulkanområderne. Heldigvis havde vi kogt æg på forhånd. Ellers savner vi efterhånden et godt stykke rugbrød. De har ”skandinavisk” brød med rug, men det er stadig noget luftigt sandwich brød uden rigtig gods i.
Vi kørte ned til centrum af Wellington, hvor vi igen efter noget besvær fandt en p-plads til camperen. Vi gik hen og tog kabeltoget op til botanisk have. Kabeltoget gik stejlt op af bjerget, der var et par stop undervejs, og hver gang var vi nervøse for, om den skulle trille tilbage af bjerget med fuld fart. Vi kom dog sikkert op og gik en dejlig tur i haven. Vejret var endelig klaret op, så vi kunne komme af med regntøjet. Der var en rigtig god legeplads i haven bl.a. med en god svævebane, som børnene selv kunne trække op. Vi fortsatte gennem haven ned af bjerget til centrum igen, en tur på ca. 40 min. Vi skulle følge nogle lyserøde blomster malet på asfalten, så Anton gik rask til som vores guide. Vi nåede lige i en boghandel inden den lukkede kl. 17. Anton fik købt et par opgavehæfter med Starwars, som han jo er helt vild med i øjeblikket.
Det blev til en lidt sen aftensmad ved 19-tiden, men nu er børnene badet og klar til at komme i seng. Vi skal jo tidligt op i morgen. Vi har 12 km. ind til færgeterminalen, hvor vi skal være kl. 7.25.

Tot: 0.109s; Tpl: 0.009s; cc: 7; qc: 56; dbt: 0.0565s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb