I hovedstaden

New Zealand's flag
Oceania » New Zealand » North Island » Wellington
December 20th 2008
Published: December 20th 2008

I dag satte vi ny rekord for, hvornår vi forlod campingpladsen, nemlig allerede kl. 8.10. vi bliver selvfølgelig også bedre og bedre til at pakke camperen og gøre den klar til afgang. Nu ved vi efterhånden, hvor vi skal lægge tingene, for at de ikke rasler rundt, når vi kører.
I dag har vi kørt det fladeste indtil videre i New Zealand. Vi kørte ned langs vestkysten og mod øst kunne vi se bjergryggen rejse sig. Vi kom derfor også pænt derudaf. Vi gjorde holdt i en mindre by, hvor vi fandt et outlet for både sports- og outdoor tøj, så vi fik lidt ekstra tøj at bære på.
Frokosten indtog vi på en rasteplads i øsende regnvejr. Jo nærmere vi kom Wellington, jo værre blev vejret. Vi kunne ikke rigtig se nogen grund til at køre til campingpladsen for at sidde der i regnvejr, så vi besluttede at tage nationalmuseet Te Papa i dag. Det er dog ikke nemt at komme rundt med camperen inde i byen, og vi havde problemer med at finde en parkeringsplads. Vi endte med at holde ved et offentligt kontor, hvor pladserne var reserveret til borgmesterens kontor. Vi mente dog ikke, at den vi tog, lige hørte ind under dem.
Nationalmuseet var meget flot og bygget godt op med mange interaktive ting. Det er dog stadig svært for børnene, når tingene er på engelsk, og vi må nok erkende, at hverken Thomas eller Mona var i specielt museums mode i dag. Vi brugte alligevel et par timer der. Børnene var især imponerede over et skelet af en blåhval, der hang ned fra loftet.
Da vi nærmede os bilen kunne vi se, der holdt en bil med blink på, og vi blev noget nervøse for, om det var vores camper, der var ved at blive trukket væk fra borgmesterens p-plads. ”Heldigvis” var det bare en ambulance.
Vi kørte ud til campingpladsen med et indkøbsstop undervejs. Det blæste helt vildt og rykkede meget i camperen, så vi var helt nervøse for, om den skulle vælte. Heldigvis klarede det mere og mere op, som vi nærmede os pladsen. Det hele bliver lidt mere uoverskueligt, når det regner. Børnene kan ikke komme på legepladsen og det hele bliver vådt og vi slæber en masse skidt med ind.
Aftensmaden stod på kyllingefrikadeller, pasta og salat, så børnene spiste helt vildt. Lige nu er det tørvejr, så det håber vi holder til i morgen, hvor vi har dagen i Wellington.

Tot: 0.106s; Tpl: 0.012s; cc: 10; qc: 59; dbt: 0.0495s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb