Prachtig!!!


Advertisement
New Zealand's flag
Oceania » New Zealand » North Island » Wellington
February 2nd 2007
Published: February 4th 2007
Edit Blog Post

Te Papa - Wellington MuseumTe Papa - Wellington MuseumTe Papa - Wellington Museum

vw kever all green
Hey allemaal!!

heb inmiddels al weer vanalles gedaan en beleefd natuurlijk Heb een super tijd gehad in rotorua en taupo, vanalles gedaan en gezien, en gezellig! Veel met twee meiden opgetrokken, Marcha een nederlandse meid, en Ditte, uit Denmark. Hebben in rotorua ' wereldwonderen' gezien, nouja is toch wel bijzonder, want de aardkost is superdun en vulkanisch. Veel geisers, borrelende modderpoelen, hete stoommeren, gekleurde rots, meren en watervallen, door alle mineralen uit de grond!! Echt prachtig!!

In Taupo was het helaas wat slecht weer...maar erg mooi aan het lake taupo! Daana doorgereisd naar het nationaal park...waar ik naar een paar dagen slecht weer...de tongario crossing heb gedaan!!!!!!!!!!!Op de beste dag ever!! Zon en bleuwe lucht, prachtig uitzicht, superzwaar om die berg om te komen, maar prachtig, divers, en vulkanisch, ...ja we liepen door de crater, met cratermeren in een prachtige kleur, en rode en zwarte kleuren opgengescheurde vulkanische rotsen...echt heel bijzonder! De crossing, we deden er 7,5 uur over, heb ik gelopen met Paul, een engelse jongen die ik in het hostel had ontmoet. Was erg gezellig en leuk om samen te doen. In het nationaal park ook nog wat meer gewandeld ( op modderpaadjes in de regen, pff,
Arty WellingtonArty WellingtonArty Wellington

Te Papa Museum gallery deck met myn favo auto...op ontdekkingsreis in een wonderlijke wereld
hihi, 2 uur naar een waterval...jaja, meer 5! uur! dus dan maar alleen naar het uitzichtpunt...hee wat doet die struik daar! hihi was echt erg, maar wel grappig) Erg leuke tijd gehad. Zijn met de bus nog onderweg gestopt bij een hollands winkeltje! ontbijtkoek gekocht en een rolletje!! perpermunt en dropjes!
Nu al een aantal dagen in Wellington, ondertussen heb ik nog gestopt in een lastig genaamd platsje, iets van paraparamau ofzo, waar ik in een hostel aan het starnd zat, erg relaxt! Het water leuk op de zee in holland, voor het eerst, niet al te hoge golven, en stroming, maar ook koud en veeeeel wind, brr!
Wellington is echt een luek stad.veeel beter als auckland, dat was echt niks. Hier heb je ook gezellige pleintjes en niet maar 1 lange straat, zoals overal in Nz. Zelfs staten zonder verkeer, echt super dus, net europa. hihi..

Nee, maar is echt leuk, ook een arty stad, veel kunst op straat en goede vibe..binnekort zelfs een theaterfestival...maar waarschijnlijk mis ik dat weer. Heb wel paar daagjes geleden een voorstelling gezien voor kinderen, puss n boots/de gelaarsde kat, in de botanical gardens, erg grappig...(en gratis)

Heb ook al veel mensen
Paul en ik on top!!Paul en ik on top!!Paul en ik on top!!

Tongario Crossing!! Prachtig fantastich!
ontmoet hier (nu ik er ook wat langer ben) die ik al eerfder ontmoette in Nz, erngens, erg luek! Zo kwam ik trevor, van coromendel tegen in de botanical gardens, en nog veel meer mensen , die ik ergens zag, of mee heb gepraat in een hostel, en mensen waarvan ik de naam niet meer weet. Heb ook weinig fotos van mensen, omdat je elke dag weer nieuwe ontmoet, en andere roommates krijgt.

Maar mn avontuur gaat nu weer verder, vertrek morgenvroeg met de ferry naar het zuidereiland, picton!! En dan waarschijnlijk op zoek naar een baantje in nelson ergens.....

ik ben benieuwd, zoveel moois te zien!

Liefs Laura



Additional photos below
Photos: 8, Displayed: 8


Advertisement

Vulkanisch gesteente TongarioVulkanisch gesteente Tongario
Vulkanisch gesteente Tongario

Tongario Crossing!! Geloof je dit nu???? Amazing!!! Dit is dus echt...en enorms....een berg!! een vulkaan!!!!! en wij hebben die beklommen!!!
Crater lakes TongarioCrater lakes Tongario
Crater lakes Tongario

Tongario Crossing!! Prachtig helderblauwa craterlakes!!
Ikke op de Tongario CrossingIkke op de Tongario Crossing
Ikke op de Tongario Crossing

Laura on top!!!!!!!!!! I did it!!!! (En m'n schoenen vallen uit elkaar nu)
Marcha, ik en Ditte in Wai-O-TapuMarcha, ik en Ditte in Wai-O-Tapu
Marcha, ik en Ditte in Wai-O-Tapu

Rotorua, naar geotermisch wonderland, Wai-O-Tapu!!!!
Champagnelake  in Wai-O-TapuChampagnelake  in Wai-O-Tapu
Champagnelake in Wai-O-Tapu

Rotorua, geotermisch wonderland, Wai-O-Tapu!


Tot: 0.076s; Tpl: 0.011s; cc: 11; qc: 47; dbt: 0.0445s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb