Zaterdag 18 oktober 2014

New Zealand's flag
Oceania » New Zealand » North Island » Wellington Region
October 18th 2014
Published: October 18th 2014

Deel twee van de ellenlange route naar Wellington. En we zijn er nog steeds niet geraakt. Al zijn we wel bewust gestopt op een Freedom Camping Site (Nieuw Zeelands voor gratis...).

Vandaag hebben we gereden van Gisborne tot net voor Wellington.

Hierbij zijn we even gestopt in Napier. Napier is in de jaren ’30 totaal verwoest geweest door de ergste aardbeving die Nieuw Zeeland tussen dan en nu geregistreerd heeft. Hierdoor is de hele stad herbouwd in een Art Deco stijl. Echt de moeite om hier even te stoppen en een klein wandelingetje te doen door het stadje.

Daarna reden we verder en over die route is er niet zo heel veel boeiends te vertellen. Veel schapen en koeien.

Omdat we wat op de centjes beginnen letten, en omdat het leuk is, zijn we geëindigd op een Freedom Camping site. En was me dat even een goed idee. (zie foto’s). We slapen naast het water in een prachtige baai en met een prachtig uitzicht. Zalig.

Morgen gaan we naar Wellington en volgen we de tip van Evelien die we via Facebook mochten ontvangen; we gaan het lokale museum bezoeken. J Blijkbaar staat er in dat museum een reuze inktvis tentoon.

Niemand verwacht dit misschien van mij, maar reuze-inktvissen interesseren mij enorm. Heb er al veel documentaires over bekeken. Lijkt mij dus bijzonder spannend om eens eentje van dichtbij te zien...

Tot: 0.036s; Tpl: 0.009s; cc: 10; qc: 25; dbt: 0.0193s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb